کد خبر: ۳۲۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 02
در سال 1401نسبت به سال 1400آمار مربوط به وقوع قتل یک درصد افزایش پیدا کرده است البته نکته مهم این است که اکثر پرونده‌های مربوط به قتل کشف می‌شوند.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس پلیس آگاهی فراجا از افزایش یک‌درصدی آمار قتل در کشور خبر داد و گفت: در زمان حاضر هیچ قاتل سریالی و حرفه‌ای که بخواهد با نقشه چند نفر را به قتل برساند در سطح کشور نداریم.

به گزارش شفا آنلاین: سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: اخبار مربوط به قتل به‌تازگی بیشتر از سایر خبرها رسانه‌ای می‌شوند. این در حالی است که در سال 1401افزایش اندکی در وقوع این جرم داشته‌ایم اما این افزایش زیاد نیست.

او ادامه داد: در سال 1401نسبت به سال 1400آمار مربوط به وقوع قتل یک درصد افزایش پیدا کرده است البته نکته مهم این است که اکثر پرونده‌های مربوط به قتل کشف می‌شوند.
رئیس پلیس آگاهی در پاسخ به این سؤال که قتل‌هایی که در سطح کشور روی می‌دهد مربوط به چه موضوعی می‌شوند، گفت: اکثر قتل‌ها مربوط به نزاع و درگیری است و برخی دیگر هم خانوادگی هستند. در زمان حاضر قاتلی که بخواهد از قبل نقشه بکشد و چند نفر را با برنامه به قتل برساند نداریم البته مواردی داریم که در یک خانواده درگیری به‌وجود آمده است و فردی چند نفر را به قتل رسانده است اما این موضوع هم در لحظه رخ داده و با برنامه قبلی نبوده است.
سردار قنبری در ادامه به آماری درخصوص وقوع قتل پرداخت و گفت: از 25اسفند سال 1400تا هشتم اردیبهشت‌ماه 1401تعداد 482قتل به وقوع پیوسته است اما در همین تاریخ یعنی از 25اسفند‌ماه 1401تا هشتم اردیبهشت‌ماه 1402تعداد 543قتل به وقوع پیوسته است یعنی در مجموع در این بازه زمانی 61نفر بیشتر از سال قبل به قتل رسیده‌اند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کشور تأکید کرد: در ایران آنطور که در سایر کشورها قاتل زنجیره‌ای و سازمان‌یافته هست، قاتل نداریم و اکثر قتل‌ها در لحظه و براساس درگیری رخ می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: