کد خبر: ۳۲۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 02
به‌زودی امکان بهره‌مندی بازنشستگان تأمین اجتماعی هم از طرح بیمه طلایی اکمل در سراسر کشور فراهم می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>به‌زودی امکان بهره‌مندی بازنشستگان تأمین اجتماعی هم از طرح بیمه طلایی اکمل در سراسر کشور فراهم می‌شود


به گزارش شفا آنلاین:از سال گذشته در حوزه بازنشستگان کشوری، طرحی به نام اکمل طلایی از سوی شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ آغاز شد. این طرح ابتدا در 23استان کشور اجرایی شد و دریافت برخی خدمات که در فهرست تعهدات بیمه‌گذار وجود ندارد، با پرداخت حق بیمه مجزایی برای بازنشستگان فراهم شد. به‌گفته مدیرعامل بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ، با وجود بیمه اکمل بخش قابل‌توجهی از دغدغه‌های بیماران در تأمین هزینه‌های درمانی رفع شده است: «اکثر بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها که خدمات بستری و جراحی دریافت می‌کنند، قشر بازنشسته هستند، به همین علت در تلاشیم خدمات و شمار مراکز تحت پوشش را ارتقا دهیم و از آن سو به اعضای تحت پوشش درباره نوع و نحوه دریافت خدمات آگاهی دهیم.» اما این بیمه چیست و چه کارکردهایی برای بازنشسته‌ها دارد؟ گزارش را در این‌باره از دست ندهید.

بیمه اکمل چیست؟
علی خسروی، مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ می‌گوید در سایه وجود این بیمه بازنشستگان می‌توانند تعهداتی که بیمه تکمیلی صندوق ندارد را از طریق بیمه اکمل دریافت کنند: «پیش از این فهرست تعهداتی که بیمه آتیه‌سازان حافظ به بازنشسته‌ها ارائه می‌کرد، کامل نبود. همین مسئله باعث شده بود تا خیلی از این جمعیت تحت پوشش ما احساس کنند حمایت کاملی در بعد درمان بیماری‌ها از آنها صورت نمی‌گیرد؛ حالا با وجود بیمه اکمل بخش قابل‌توجهی از این خلأ رفع شده است.»

بازنشسته‌ها چند درصد بیمه اکمل را پرداخت می‌کنند؟
100درصد حق بیمه اکمل را خود بازنشسته‌ها می‌پردازند. این موضوع از سوی کانون عالی بازنشستگان هم مورد استقبال و توجه قرار گرفته است و به‌زودی این خدمت برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز ارائه خواهد شد. بهره‌مندی از خدمات حمایتی بیمه تکمیلی درمان آتیه‌سازان حافظ برای بازنشستگان همراه با تخفیفاتی بود که هر‌ساله کانون‌های بازنشستگی سعی می‌کردند با دریافت آنها از شرکت آتیه‌سازان حافظ شرایط بهره‌مندی از بیمه تکمیلی را برای بازنشسته‌ها تسهیل کنند. اما در بیمه اکمل تمام هزینه حق بیمه را خود فرد بازنشسته باید پرداخت کند.

چطور باید ثبت‌نام کرد؟
متقاضیان استفاده از این بیمه طلایی می‌توانند با مراجعه به سایت بیمه آتیه‌سازان حافظ و مراجعه به بخش درخواست ثبت طرح اکمل در قسمت انتهایی صفحه اصلی این شرکت بیمه‌ای نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. در این بخش آمده است: با توجه به درخواست پوشش بیمه اکمل توسط اینجانب (فرد متقاضی)، کلیه افراد تبعی که دارای بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی کشوری نزد شرکت آتیه‌سازان حافظ هستند، می‌توانند تحت پوشش بیمه اکمل قرار گیرند.

چه افرادی می‌توانند از مزایای بیمه طلایی اکمل بهره‌مند شوند؟
صرفا افرادی می‌توانند از طرح بیمه اکمل بهره‌مند شوند که دارای بیمه تکمیلی درمان از صندوق بازنشستگی کشوری باشند. بیمه‌شده اصلی همراه با کلیه افراد تبعی (که در بیمه تکمیلی صندوق کشوری دارای پوشش هستند) می‌بایست متقاضی طرح اکمل باشند. ضمن اینکه رعایت کلیه شروط بیمه‌گری الزامی است.

فرانشیز این بیمه چقدر است؟
فرانشیز که در واقع همان درصد معینی از هزینه‌های درمانی است که تامین آن بر عهده بیمه‌شده است، مشمول بیمه اکمل هم می‌شود؛ بنابراین تمامی خدمات این قرار‌داد مشمول 15درصد فرانشیز می‌شود.

حداکثر زمان تحویل اسناد درمانی برای متقاضیان چقدر است؟
بیماران متقاضی بهره‌مندی از خدمات حمایتی بیمه اکمل می‌توانند در طول مدت قرارداد و حداکثر 3‌ماه بعد از اتمام قرار‌داد نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند.

تعهدات شرکت بیمه‌گر در طرح اکمل چگونه است؟
در این بیمه، بیمه‌گر تعهد می‌کند حداکثر ظرف مدت 15روز کاری بعد از تاریخ دریافت کلیه اسناد خسارت متفرقه در قالب طرح اکمل هزینه‌ها را پرداخت کند. هزینه‌های بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی کشوری طبق روال صندوق پرداخت می‌شود.

سرانه حق بیمه هر فرد در طرح اکمل چقدر است؟
افراد برای بهره‌مندی از این بیمه باید به ازای هر نفر مبلغی را به‌صورت ماهانه بین 245 تا 250هزار تومان پرداخت کنند که این هزینه طبق اجازه‌ای که بیمه‌شده در فیلد ثبت‌نامی می‌دهد، توسط سازمان مربوطه از حقوق ماهانه کسر می‌شود.

شرایط برخورداری از امکانات چیست؟
قابل ذکر است آن‌سری از خدماتی که در تعهد صندوق بازنشستگی کشور است، ابتدا توسط صندوق کشوری و از سقف خدمات آن صندوق پرداخت می‌شود، پس از اتمام سقف هزینه‌ها در طرح اکمل قابل پرداخت است. درخصوص مواردی که صندوق کشوری تعهدی به پرداخت آن ندارد، مستقیم توسط شرکت آتیه‌سازان حافظ پرداخت می‌شود.


مکث
در پرداخت خسارت‌ها به‌روز هستیم
مدیرعامل شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ در جمع خبرنگاران از به‌روز بودن این شرکت در پرداخت کلیه خسارت‌ها تا اول اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد و گفت: در اسفند و فروردین‌ماه ۲۵۰۰‌میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد پرداخت کردیم و در حال حاضر رضایت از سوی مراکز طرف قرارداد وجود دارد.
خسروی با بیان اینکه هم‌اکنون اسناد خسارات درمان به‌صورت الکترونیک از طریق سامانه‌ای دریافت می‌شوند و نیازی به مراجعه حضوری برای ارائه مدارک وجود ندارد، تأکید کرد: در حوزه سرپایی مراکز طرف قرارداد به‌طور کامل الکترونیک شده‌ایم. در بخش بستری نیز یک ‌ماه است کار آغاز شده تا بتوانیم در بخش بستری نیز اسناد را به‌صورت الکترونیک دریافت و سپس رسیدگی و پرداخت کنیم. همچنین اپلیکیشنی به همین منظور راه‌اندازی شده و امکان ارسال اسناد از این طریق نیز میسر است. این اقدام هم کاهش مراجعه حضوری بیمه‌شدگان را به‌دنبال دارد و هم به‌تدریج به سمت کاهش پرونده‌های کاغذی می‌رویم.


او در ادامه با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۸۰۰‌هزار نسخه دریافت شده که یک میلیون از سمت سامانه‌های الکترونیکی تامین اجتماعی و ۸۰۰‌هزار نسخه از سوی سامانه‌های سازمان بیمه سلامت برای ما ارسال و رسیدگی شد، افزود: قراردادهای خوبی منعقد شده که مهم‌ترین آنها قرارداد بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بوده است. در این حوزه خلئی وجود داشت و از هیچ‌گونه بیمه تکمیلی برخوردار نبودند. متولی اصلی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان است که مناقصه‌ای برگزار و آتیه‌سازان انتخاب شد.
مدیرعامل شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ یادآور شد: 3 استان پایلوت شدند و قرار است صندوق که 2میلیون و ۸۰۰ هزار عضو دارد، همه این افراد را تا پایان خرداد زیر چتر بیمه تکمیلی بیاورد. اگر روستاییان همه تحت پوشش بروند درمان آنها به سطح مطلوبی خواهد رسید.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: