کد خبر: ۳۲۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023May 02
مریم کاشانیان، متخصص زنان و زایمان گفت: دیابت بارداری در زمان بارداری ظاهر می‌شود و بعد از اتمام بارداری به اتمام می رسد؛ ولی سال‌های بعد ممکن است خودش را به عنوان دیابت نوع دوم نشان دهد و این زمینه وجود دارد.

شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص زنان و زایمان گفت: چاقی یکی از عوامل مهم در دیابت بارداری است.

به گزارش شفا آنلاین:مریم کاشانیان، متخصص زنان و زایمان گفت: دیابت بارداری در زمان بارداری ظاهر می‌شود و بعد از اتمام بارداری به اتمام می رسد؛ ولی سال‌های بعد ممکن است خودش را به عنوان دیابت نوع دوم نشان دهد و این زمینه وجود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: قبل از بارداری خانم دیابت ندارد، هورمون‌ها قندخون را در دوران بارداری تقریبا بالا می‌برند، اما علی رغم این هورمون‌ها که قندخون را بالا می‌برند ، خانم‌هایی که لوزالمعده سالم و پانکراس سالم دارند قند خونشان تنظیم می‌شود و پایین می‌آید. 

این متخصص زنان و زایمان افزود: اگر خانمی زمینه دیابت را داشته باشد، در نیمه دوم حاملگی از بیست هفته به بعد، دیابت خودش را نشان می‌دهد. به همین دلیل تست انجام می‌دهند. بین ٢٤ تا٢٨ هفته، تست غربالگری در سه مرحله‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان این که اگر پانکراس مشکل جدی داشته باشد در ٢٤ تا ٢٨هفتگی قندخون بالا خودش را نشان می‌دهد، ادامه داد: برای بعضی از خانم ها، از قبیل آن هایی که در آزمایش‌های قبل از بارداری قندخون بالا داشتند، خانمی که چاق و  مسن است و در اقوام دیابت نوع دوم دارد  تست غربالگری زودتر انجام می‌شود. 

کاشانیان با بیان این که کسی که دیابت بارداری در بارداری قبلی داشته باشد باید زودتر آزمایش دهد، تاکید کرد: دیابت بارداری مشکلات جدی ایجاد نمی‌کند؛ بیشترین مسئلهافزایش وزن جنین و احتمال بالای سزارین را بیشتر می‌کند و خیلی نگران کننده نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که درمان خاصی برای دیابت بارداری وجود دارد؟ اظهار کرد: درمان دیابت بارداری فقط رژیم غذایی است، ٧٥ درصد با رژیم غذایی درمان و کنترل می‌شود؛ اما بقیه با انسولین و دارو‌های ضد دیابت خوراکی کنترل می‌شوند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: