کد خبر: ۳۲۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023April 25
حسن ابوالقاسمی فوق تخصص خون و انکولوژی کودکان درباره بیماری هموفیلی و علامت‌های آن گفت: اولین علائم بیماری هموفیلی به شکل خونریزی‌های عمیق عضلانی - مفصلی است.

شفا آنلاین>سلامت>فوق تخصص خون و انکولوژی کودکان گفت: اولین علائم بیماری هموفیلی به شکل خونریزی‌های عمیق عضلانی - مفصلی است.

به گزارش شفا آنلاین:حسن ابوالقاسمی فوق تخصص خون و انکولوژی کودکان درباره بیماری هموفیلی و علامت‌های آن گفت: اولین علائم بیماری هموفیلی به شکل خونریزی‌های عمیق عضلانی - مفصلی است.

ابوالقاسمی با اشاره به اهمیت مراقبت از بیماران هموفیلی در خانواده‌ها، افزود: اولین مشکل در خانواده‌های بیماران هموفیلی، مراقبت از این افراد است.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی، با اشاره به اولین علائم بیماری هموفیلی به شکل خونریزی‌های عمیق عضلانی - مفصلی گفت: بعضی از اختلالات خونریزی دهنده به گونه‌ای است که باید از فاکتور‌های کنسانتره استفاده کرد.

ابوالقاسمی با عنوان این مطلب که در هیچ کشوری کمبود فاکتور ۱۳ مشاهده نمی‌شود، ادامه داد: امروز در سیستان و بلوچستان، تعداد بیماران فاکتور ۱۳ از مرز ۱۰۰۰ نفر عبور کرده است.

این فوق تخصص خون و انکولوژی کودکان تاکید کرد: اصولاً تهیه فاکتور‌ها برای نظام سلامت با مشکلاتی همراه است. ضمن اینکه طول عمر فاکتور‌ها کوتاه است و بیمار مجبور می‌شود روزی ۲ تا ۳ بار از این فاکتور‌ها استفاده کند.

کمبود فاکتور ۱۳، یکی از نادرترین اختلالات انعقادی بوده که دارای شیوع ۱ در هر ۱ تا ۳ میلیون نفر است. کمبود این فاکتور موجب بروز تظاهرات بالینی مانند خونریزی مغزی، سقط جنین و خونریزی تأخیری می‌گردد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: