کد خبر: ۳۲۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023April 24
نیویورک تایمز گزارش داد، جهش مشاهده شده در چند صد شرکت کننده در مطالعه از یک خانواده بزرگ در کلمبیا نشان داد که همه آن‌ها در اواسط دهه 40 تا 50 سالگی خود به آلزایمر مبتلا ‌می‌شوند و احتمال مرگ آن‌ها در 60 سالگی بسیار زیاد است. در این آزمایش به بعضی شرکت کننده‌ها کرنزوماب که یک آنتی بادی مونوکلونال از Genentech، بخشی از گروه Roche است داده شد و به برخی دیگر دارونما.

شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک کارآزمایی بالینی که به مدت یک دهه انجام شد نشان می‌دهد که یک داروی آزمایشی آلزایمر به نام کرنزوماب نتوانست روند زوال ذهنی در بیماران مبتلا به جهش ژنتیکی که خطر ابتلا به این بیماری را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، کند یا از ابتلا به آن جلوگیری کند. این کارآزمایی اولین آزمایشی بود که دارویی را برای به تاخیر انداختن یا متوقف کردن زوال عقل در افرادی که استعداد ژنتیکی برای آلزایمر دارند، اما هنوز هیچ علامتی ندارند، آزمایش کرد.

به گزارش شفا آنلاین:نیویورک تایمز گزارش داد، جهش مشاهده شده در چند صد شرکت کننده در مطالعه از یک خانواده بزرگ در کلمبیا نشان داد که همه آن‌ها در اواسط دهه 40 تا 50 سالگی خود به آلزایمر مبتلا ‌می‌شوند و احتمال مرگ آن‌ها در 60 سالگی بسیار زیاد است. در این آزمایش به بعضی شرکت کننده‌ها  کرنزوماب که یک آنتی بادی مونوکلونال از Genentech، بخشی از گروه Roche است داده شد و به برخی دیگر دارونما.

دکتر اریک ریمن، مدیر اجرایی موسسه آلزایمر بنر و یکی از محققان این مطالعه، در بیانیه‌ای که نتایج را اعلام می‌کند، گفت: «ما از اینکه این درمان مزیت بالینی آماری قابل‌توجهی را نشان نداد ناامید شدیم. در عین حال، ما به تأثیری که این آزمایش به عنوان یک پیشینه و زمینه در شکل‌دهی به دوران جدیدی در تحقیقات پیشگیری از آلزایمر داشته است، افتخار می‌کنیم و از شرکت‌کنندگان در پژوهش خود و خانواده‌هایشان بسیار سپاسگزاریم.»

در سال 2019 هم روشه دو آزمایش دیگر کرنزوماب را در افرادی که در مراحل اولیه نوع شایع‌تر آلزایمر بودند، متوقف کرد زیرا بعید بود که این دارو هیچ فایده‌ای داشته باشد. به گزارش تایمز، این نتایج اخیر به مجموعه‌ای از شکست‌های داروهایی که آمیلوئید- پروتئینی که با تشکیل پلاک‌های چسبنده در مغز نقش مهمی در آلزایمر دارد- را هدف قرار می دهند، می افزاید،.

در اقدامی بحث برانگیز سال گذشته، اداره غذا و داروی ایالات متحده اولین تاییدیه خود را از یک داروی ضد آمیلوئید به نام Aduhelm صادر کرد، علیرغم اذعان به اینکه مشخص نیست آیا این دارو واقعا می‌تواند به بیماران کمک کند یا خیر. به گزارش تایمز، بسیاری از کارشناسان آلزایمر تصمیم FDA را در آن زمان مورد انتقاد قرار دادند و به تاریخ ناامید کننده درمان‌های ضد آمیلوئید اشاره کردند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: