کد خبر: ۳۲۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023April 22
مشکلی که همیشه وجود دارد، اصرار بر تولد فرزند در یک تاریخ مشخص است و اگر جنین به اصطلاح رسیده باشد به دنیا آمدن در تاریخ تولد رُند، شاید مخاطراتی به دنبال داشته باشد.
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص زنان و زایمان، خواستار مقابله با رفتارهای غیر علمی در موضوع تاریخ تولد لاکچری شد.

به گزارش شفا آنلاین:فرناز مشیری عضو انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران، در واکنش به تاریخ تولد لاکچری که برخی والدین به دنبال آن هستند،  گفت: چرا باید شاهد چنین اتفاقات تلخی باشیم، مادر باردار به پزشک خود فشار می‌آورد تا فرزند او حتماً متولد تاریخ رُند باشد که متأسفانه در سال‌های اخیر رواج یافته است.

این فلوشیپ لاپاروسکوپی زنان افزود: مشکلی که همیشه وجود دارد، اصرار بر تولد فرزند در یک تاریخ مشخص است و اگر جنین به اصطلاح رسیده باشد به دنیا آمدن در تاریخ تولد رُند، شاید مخاطراتی به دنبال داشته باشد.

مشیری تصریح کرد: همکاران پزشک نیز باید به این موضوع توجه کنند و تحت تأثیر اصرارهای خانواده‌ها قرار نگیرند؛ اینکه مثلاً جنین را دو هفته زودتر به دنیا آورد که تاریخ تولد این کودک "رُند" باشد، چه مفهومی دارد.

وی گفت: این وظیفه ما پزشکان است که تولد در تاریخ رُند را از ذهن مردم خارج کنیم چون این مسئله هیچ چیزی به ارزش انسان اضافه نمی‌کند. باید اندیشه‌های بلند مرتبه داشته باشیم و توجه به "رُند" بودن تاریخ تولد و موضوعات دیگر در مقابل سلامت فرزند ما چیزی کوچک و بی ارزش است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: