کد خبر: ۳۲۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 20
رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه انتخابیه لاهیجان دو بیمارستان بخش خصوصی و یک بیمارستان دولتی وجود دارد که متاسفانه بخاطر ناهماهنگی گذشته بیمارستان تعطیل شده و قرار نیست‌ احیا کنند.
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم لاهیجان در مجلس با اشاره به عدم دسترسی به پزشک متخصص و همچنین تجهیز نشدن امکانات بیمارستان پدر حوزه انتخابیه خود گفت: انتظار می‌رود در شهرهای با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت حداقل ۵ پزشک متخصص به صورت تمام وقت برای ارائه خدمات سلامت و درمان به مردم حضور داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین:رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه انتخابیه لاهیجان دو بیمارستان بخش خصوصی و یک بیمارستان دولتی وجود دارد که متاسفانه بخاطر ناهماهنگی گذشته بیمارستان تعطیل شده و قرار نیست‌ احیا کنند.

وی افزود: در شهر لاهیجان تقریبا دسترسی به پزشک متخصص خوب است هر چند مشکلاتی وجود دارد. در حوزه شهرستان سیاهکل بیمارستان غدیر پزشک متخصص ندارد و اگر هم پزشک متخصص موجود باشد تعداد آنها و تخصص‌های مورد نیاز کم است.

فرخی ادامه داد:هم اکنون پزشک متخصص داخلی، عفونی هستند که به صورت ساعتی حضور دارند و تمام وقت نیستند.  در حوزه سیاهکل پژشک متخصص بیهوشی نیاز است و بایستی اتاق عمل را راه‌اندازی می‌کردند که هنوز انجام نشده است.

این نماینده مجلس، متخصص ارتوپدی، زنان و زایمان، قلب، پوست و ...را از تخصص‌های مورد نیاز این شهرستان برشمرد و افزود: متاسفانه مردم شهرستان در بیمارستان و مراکز درمانی به پزشکان متخصص این حوزه‌ها دسترسی ندارند و مردم از وضعیت بیمارستان غدیر این شهرستان ناراضی هستند.

فرخی با بیان اینکه این موضوع از دانشگاه علوم‌ پزشکی و وزیر بهداشت و  درمان پیگیری شده است، ادامه داد: مطالبه ما این است که بیمارستان شهرستان سیاهکل را تخصصی کنند و این موضوع در سوال و تذکرات متعدد در صحن بارها بیان شده است و هنوز هم اتاق عمل این بیمارستان راه‌اندازی نشده است.

نماینده‌ مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس اضافه کرد: انتظار می‌رود در بیمارستان های شهرهای با بیش از ۵۰ هزار جمعیت حداقل ۵ پزشک متخصص به صورت مقیم حضور داشته باشند، نه اینکه ۲ ساعت در درمانگاه حاضر شوند و در ساعات دیگر مردم با وجود نیاز از خدمات آنها محروم باشند.

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس و شوراها گفت: نیاز است که تخصص‌های مورد نیاز شهرستان سیاهکل از شهرهای مجاور تامین شود. تخصص‌هایی مانند طب اورژانس، داخلی، زایمان و قلب و ارتوپدی باید به صورت تمام وقت فعالیت کنند.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی افزود: این مصوبه همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و از جمله دانشگاه آزاد را شامل می‌شود و درخواست ما نمایندگان با توجه به مشکلات حوزه انتخابیه در زمینه دسترسی به پزشک متخصص از شورای گسترش و وزارت بهداشت و درمان این است که مجوز افزایش پذیرش دانشجو برای دانشگاه علوم پزشکی لاهیجان را صادر کنند تا حداقل بخشی از محرومیت این حوزه در بخش سلامت و درمان برطرف شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: