کد خبر: ۳۲۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 18

شفا آنلاین>سلامت>سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اراضی مورد نیاز برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در تهرانسر با همکاری شهرداری تهران در قالب تفاهم نامه تخصیص یافت.

به گزارش شفا آنلاین: ارسلان مالکی گفت: امروز با شهرداری تهران در قالب ساخت و اجرای واحد های مسکونی برای اجرایی شدن طرح جهش تولید مسکن  تفاهم نامه ای با شهرداری تهران  منعقد شد که از طریق آن تمامی عوارض مربوط به صدور پروانه ساختمانی براساس ضوابط و مقررات شهرداری به عنوان آورده شهرداری تهران و زمین، ساخت و سرمایه‌گذاری روی آن به عنوان آورده سازمان ملی زمین و مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) در اراضی ۵۵ هکتاری تهرانسر با ظرفیت ساخت ۱۲ هزار واحد  اجرایی شود.

به گفته سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، طرح و برنامه اقدام تعیین کاربری این اراضی برای تنظیم توافق‌نامه و کاربری‌های آن از سوی سازمان نوسازی شهر تهران تهیه  و در مرحله بعد طرح به کمیسیون ماده ۵ ارسال خواهد شد.

 مالکی ادامه داد: بخش عمده‌ای از سهم ساخت انبوه مسکن توسط شهرداری تهران و سازمان ملی زمین و مسکن انجام می‌شود،  پس از بررسی طرح محله الگو متوجه شدیم که این طرح به دیدگاه‌های ما بسیار نزدیک است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن افزود: طبق مطالعات انجام شده مشخص شد که  یشترین کمبود در بخش مسکن متعلق به کلانشهر ها است، کمترین دخالت دولت‌ها هم در همین مناطق صورت گرفته است.

او با تاکید بر اراده دولت در رفع مشکلات مسکن در کشور ادامه داد: به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در مجموعه دولت می‌تواند رفع این مشکل بزرگ را سرعت بخشد.

براساس این گزارش در حال حاضر یکی از اصلی ترین معضلات در  کلان شهرها بافت های فرسوده و کمبود  مسکن است که همین امر زمینه ساز افزایش قیمت ها و ایجاد نابه سامانی در بازار مسکن شده است که در همین رابطه از سال گذشته شهرداری تهران با بنیاد مسکن و همچنین شرکت عمران بازآفرینی شهری قراردادهای را منعقد کرده است که بخشی از این قراردادها از سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته است .

گفتنی است امروز هم سازمان ملی زمین و مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن و همچنین در راستایی اجرای شدن شعار سال برای تولید مسکن قرار دادی را با شهرداری تهران منعقد کرد که از طریق آن سازمان ملی زمین و مسکن با همکاری  کمیته امداد اراضی مورد نیاز برای ساخت مسکن انبوه سازی را تامین کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: