کد خبر: ۳۲۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 18
بیمه‌ها اکنون با کسری بودجه مواجه هستند اما باید با حمایت دولت کسری بودجه جبران می‌شد و تعرفه پزشکان نیز واقعی تصویب می‌شد، زیرا نمی‌توان این دو مقوله را به هم گره زد
شفا آنلاین>سلامت>معاون سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه اگر تعرفه‌های پزشکی عادلانه تعیین نشود پدیده‌هایی مانند زیرمیزی و دریافت مبالغ غیررسمی و خارج از تعرفه زیاد می‌شود گفت: این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:مهدی رضایی با بیان اینکه سرانه بیمه باید با هزینه‌ها همخوانی داشته باشد اظهار کرد: معتقد هستیم این توازن باید برقرار باشد و حق بیمه مصوب باید با هزینه‌هایی که به بیمه تحمیل می‌شود تناسب داشته باشد. نکته دوم اینکه آیا تعرفه‌های مصوب متناسب با قیمت روز و تمام شده از سوی جامعه پزشکی است یا خیر؟ معتقدیم باید به یک نقطه مشترک قیمت تمام شده و منصفانه با جامعه پزشکی برسیم وگرنه عدم توافق منجر به بروز پدیده‌های نامتعارف می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه اگر تعرفه‌های پزشکی عادلانه تعیین نشود پدیده‌هایی مانند زیرمیزی و دریافت مبالغ غیررسمی و خارج از تعرفه زیاد می‌شود گفت: این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند. به‌طور مثال ویزیت متخصص ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده و از فرد پس از مراجعه به مطب ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود که در این صورت بیمار ۸۰ هزار تومان از جیب پرداخت کرده که این مبلغ خارج از بیمه بوده و مازاد پرداخت شده است.

معاون سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه‌ها اکنون با کسری بودجه مواجه هستند اما باید با حمایت دولت کسری بودجه جبران می‌شد و تعرفه پزشکان نیز واقعی تصویب می‌شد، زیرا نمی‌توان این دو مقوله را به هم گره زد. جامعه پزشکی با این موضوع به سمت خدمات القایی و دریافت هزینه‌های اضافی خواهد رفت و دود این موضوع به چشم مردم می‌رود.

وی ادامه داد: در صورتی که تعرفه‌گذاری به درستی انجام نشود پزشکان به این تعرفه عمل نمی‌کنند و باعث می‌شود در بخش دولتی جراحی‌های پیچیده و سخت نیز با چالش مواجه شوند.
رضایی بیان کرد: تعرفه شورای عالی بیمه آبان سال قبل مورد توافق طرفین قرار گرفت و ۴۰ درصد بود که این رقم در مسیر تصویب دستخوش تغییر شد و به ۲۵ درصد تقلیل یافت لذا معتقدیم همان تعرفه مورد توافق باید مبنا قرار می‌گرفت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: