کد خبر: ۳۲۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 15
برای رشد تولید باید خدمات ناباروری را اشاعه دهیم و آموزش های فوق تخصصی و با کیفیت بسیار خوب و مطابق با استانداردهای بین المللی به متخصصان ارائه کنیم. پژوهشگاه ابن سینا حدود یک دهه است که به امر آموزش و تربیت متخصصان پرداخته است تا فارغ التحصیلان پس از اتمام دوره های آموزشی شان، اشتغال پیدا کنند.

شفا آنلاین>سلامت>مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا از تربیت نیروهای متخصص برای ارائه خدمات درمان ناباروری به منظور تحقق شعار” رشد تولید” خبر داد و گفت: خدمات ناباروری به منظور مهار تورم و برقراری آرامش اقتصادی خانواده ها تحت پوشش سازمان های بیمه قرار می گیرند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر علی صادقی تبار، مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا به برنامه های امسال این مرکز برای تحقق شعار” مهار تورم” و ” رشد تولید” اشاره کرد و در این خصوص گفت: برای رشد تولید باید خدمات ناباروری را اشاعه دهیم و آموزش های فوق تخصصی و با کیفیت بسیار خوب و مطابق با استانداردهای بین المللی به متخصصان ارائه کنیم. پژوهشگاه ابن سینا حدود یک دهه است که به امر آموزش و تربیت متخصصان پرداخته است تا فارغ التحصیلان پس از اتمام دوره های آموزشی شان، اشتغال پیدا کنند.

وی افزود: در سال های اخیر توجه ویژه ای به جوانی جمعیت و تولید میزان زاد و ولد و موالید خصوصا برای افراد نابارور شده است؛ در حال حاضر حدود ۲۰ درصد افراد جامعه( یک پنجم زوج ها) نابارور و دچار نوعی اختلال ناباروری هستند. طبیعتا در چنین شرایطی آموزش های ناباروری اهمیت پیدا می کند. از سوی دیگر با توجه به اهمیت و ضرورت حفظ موالید و نرخ رشد جمعیت، تربیت نیروهای متخصص به رشد تولید و اشاعه این خدمات کمک شایانی می کند.

وی اظهارداشت: پژوهشگاه ابن سینا از سال ۹۰ نسبت به تربیت نیروهای متخصص همت گمارده و برنامه ریزی هایی انجام داده است. از سال ۹۵ نیز رسما با کسب مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با برگزاری آزمون ورودی فلوشیب ناباروری، دانشجو می پذیرد. از میان متخصصان زنانی هم که موفق به اخذ تخصص شده اند، نیروی جذب می کند. در حال حاضر یکی از مراکز بسیار فعال، کارآمد و موثر در تربیت این نیروهای متخصص، مجموعه ابن سیناست.

صادقی تبار به سیناپرس گفت: امسال در راستای تحقق شعار” رشد تولید” که به عبارتی تربیت نیروهای متخصص برای ارائه خدمات درمان ناباروری است، این مسیر را همانند سال های گذشته پر قدرت تر ادامه می دهیم بدین معنا که امسال ۵۰ درصد ظرفیت مان را افزایش داده ایم و نسبت به جذب متخصصان علاقمندی که آزمون شان را با موفقیت گذرانده اند نیز اقداماتی انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: همچنین کاهش هزینه های خدمات درمان ناباروری از جمله مسایلی است که باید به منظور تحقق شعار "مهارم تورم” در حوزه درمان ناباروری عینیت پیدا کند. هم اکنون تمام دنیا برای درمان ناباروری زوجین از یک تکنولوژی مشخص و واحدی استفاده می کنند یعنی در همه جهان از ابزارها، دستگاه ها و تجهیزات دقیق برای استحصال، نگهداری، رشد جنین و انتقال آن به رحم مادر استفاده می شود؛ هر کشوری برای درمان ناباروری ابزار جداگانه ای ندارد. این ابزارها  و تجهیزات در دنیا توسط شرکت های محدودی ساخته و به فروش می رسند.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا خاطرنشان کرد: طبیعتا این ابزارها بسیار گران قیمت هستند. از سوی دیگر، مواد اولیه، مواد مصرفی، محیط های کشت و دیگر موادی که برای ارائه خدمات مورد استفاده قرار می گیرند، باید از تکنولوژی بالا و های تکنولوژی برخوردار باشند. هرچند درمان ناباروری در تمام دنیا یک گونه انجام می شود اما ارائه خدمات ارازان و با کیفیت ناشی از هنر مدیریت است. ما در مرکز ناباروری ابن سینا بدون اقرار، خدماتی با کیفیت و با قیمتی کمتر از سایر کشورها به زوجین نابارور ارائه می دهیم.

وی یادآورشد: قطعا با ارائه چنین خدماتی فرصتی برای زوجین نابارور کشور فراهم و شعار” مهار تورم” نیز عینیت پیدا می کند زیرا درمان و سیکل درمان ناباروری در کشورهایی توسعه یافته و غربی حدود ۱۵ الی ۱۷ هزار دلار هزینه دارد. در کشورهای اروپایی هزینه درمان ناباروری حدود ۱۰ هزار یورو است. در ایران هرچند مواد اولیه و مصرفی و سایر ملزومات از کشورهای خارجی تهیه می شود اما هزینه های درمان ناباروری کمتر از هزار دلار است. چنین رویکردی خودش تحقق بخشیدن و عینیت بخشیدن به شعار مهار تورم است.

صادقی تبار گفت: در سال جدید هدف مان این است که این خدمات را توسعه دهیم و با قیمت بهینه و مناسب در خدمت مردم، نیازمندان و مراکز پزشکی قرار دهیم. همچنین به منظور مهار تورم و برقراری آرامش اقتصادی خانواده ها این خدمات را تحت پوشش سازمان های بیمه قرار خواهیم داد، به نحوی که مردم بتوانند از پوشش بیمه استفاده کنند و سهل تر و آسان تر و کمتر از قیمت های متعارف کشور به این خدمات دسترسی پیدا کنند. امیدواریم با در دسترس قرار گرفتن این خدمات، هر زوج و جوانی که آرزوی فرزندآوری دارد و در این مسیر با مشکل مواجه است به راحتی بتواند در مجموعه ما درمان شود و به توفیق خودش برسد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: