کد خبر: ۳۲۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 14
محققان به یک نتیجه رسیده‌اند که جهان به تمرکز بیشتر بر پیشگیری نیاز دارد و بعید است که یک درمان قطعی همگانی برای این بیماری به این زودی‌ها کشف شود
شفا آنلاین>سلامت>به گفته دانشمندان، آنالیز بی‌سابقه‌ای از چگونگی رشد سرطان‌ها، توانایی تقریبا بی‌نهایت تومورها را برای تکامل و بقا نشان داده است.

به گزارش شفا آنلاین:نتایج ردیابی صدها مورد سرطان ریه به مدت ۹ سال، تیم تحقیقاتی را از نیروی هولناکی که در مقابل آن قرار داشتند، متعجب کرد.

این محققان به این نتیجه رسیده‌اند که جهان به تمرکز بیشتر بر پیشگیری نیاز دارد و بعید است که یک درمان قطعی همگانی برای این بیماری به این زودی‌ها کشف شود. نتایج این تحقیقات همچنین اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان را نشان داد.

چارلز سوانتون از موسسه فرانسیس کریک و کالج دانشگاهی لندن گفت: من شگفت‌زده شدم که تومورها چقدر می‌توانند سازگار باشند. نمی‌خواهم درباره این موضوع خیلی ناامیدکننده به نظر برسم اما فکر می‌کنم با توجه به قدرت بسیار زیاد تومورها برای تکامل، دستیابی به درمان قطعی در همه بیماران در مراحل پایانی بیماری کاری تقریبا غیرممکن است و فکر نمی‌کنم که بتوانیم به درمان‌های قطعی همگانی دست پیدا کنیم. بهترین سیاست تمرکز بر پیشگیری، تشخیص زودهنگام و تشخیص زودهنگام عود بیماری است. فانا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: