کد خبر: ۳۲۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 10
مردم می‌توانند کمک های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۹۶۵۶ بنام قرض ماندگار صندوق قرض الحسنه امداد ولایت واریز کنند و وام ها تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای مددجویان بدون کارمزد بوده و تنها با یک سفته پرداخت می شود.
شفا آنلاین:جامعه>عمومی>مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: ۳۲ هزار و ۲۴۰ یتیم در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که در سطح کشور بالاترین رقم هست و برای رسیدن به یک وضعیت با ثبات‌تر نیازمند همکاری خیران هستیم.

به گزارش شفا آنلاین سید مهدی عبادی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: سرانه حمایت از ایتام در کشور ۸۱۳ هزار تومان و در سیستان و بلوچستان با این تعداد یتیم ۲۱۱ هزار تومان با ۲۵ هزار و ۴۹۳ حامی هستند که از این تعداد یک‌هزار و ۲۹۷ حامی بومی بوده و مبالغ ناچیزی واریز می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: یکی از طرح‌های امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) بحث قرض ماندگار است که هرکسی به هر وسع و توانی که دارد می‌تواند به حساب کمیته امداد پول واریز کرده و به صورت سپرده جمع آوری می‌شود که این امر زمینه‌ای برای پرداخت وام به مددجویان است و مقرر شده به هر میزان که سپرده جمع آوری شود تهران نیز به همان مقدار کمک کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان افزود: مردم می‌توانند کمک های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۹۶۵۶ بنام قرض ماندگار صندوق قرض الحسنه امداد ولایت واریز کنند و وام ها تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای مددجویان بدون کارمزد بوده و تنها با یک سفته پرداخت می شود.

عبادی ادامه داد: در گذشته شناسایی خانواده‌های مددجو ایراد کلی داشت اما با کمک وزارت رفاه و دولت سامانه هدفمندی دهک ها در اختیار کمیته امداد قرار گرفته و دستورالعمل این است که دهک یک، ۲ و سه تمام خدمات را از امداد دریافت و تحت پوشش قرار دارند و دهک چهار و پنج تنها اشتغال می گیرند و دهک های بعدی نیز هیچ‌گونه خدمتی دریافت نمی کنند.

وی گفت: سامانه ای به نام "سها" تعریف شده که به ۳۲ دستگاه متصل است و اگر قرار باشد کسی تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرد باید در این سامانه پذیرش شده تا تحت پوشش نهاد دیگری نباشد و کل مددجویان استان در حدود ۴۰ روز وارد این سامانه شدند که اقدام بزرگی بود.

عبادی گفت: سامانه "حیات" یکی از بحث های مورد توجه کمیته امداد در زمینه اشتغال مددجویان است که در سال گذشته به صورت ویژه انجام و همچنان ادامه دارد زیرا فعالیت های اشتغال و خودکفایی امداد مصداق بارز پدافند غیرعامل است.

کمیته امداد سیستان و بلوچستان با آستان قدس رضوی نیز قراردادی برای حفر ۵۰۰ حلقه چاه کشاورزی و همچنین با همکاری اداره برق برای پنج هزارو ۳۰۰ مورد پنل خورشیدی اقدام کرده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: