کد خبر: ۳۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 26
شفاآنلاین-معاون درمان وزارت بهداشت، از بهره مندی بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر از برنامه کاهش میزان پرداخت تحول نظام سلامت در دو ماهه اول اجرای این طرح خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمد آقاجانی گفت: حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه های سلامت، از اهداف اصلی برنامه تحول نظام سلامت است. ساماندهی خدمات بیمارستانی و ارتقاء کیفیت آن و دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی است. حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت با محوریت اقشار آسیب‌پذیر، از طریق ساماندهي تامین خدمات بیمارستانی و کاهش پرداخت سهم بيماران در بيمارستانهاي وابسته به وزارت بهداشت از 15 اردیبهشت ماه در کشور اجرا شده است.

وی افزود: در این مدت، میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستانهای دولتی در خدمات مشمول برنامه از 37 درصد به 7 درصد رسیده است و هموطنان بستری واجد بیمه پایه سلامت تنها 10 درصد از مبلغ صورتحساب تنظیمی مشمول این برنامه را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت می نمایند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: از سوی دیگر روستایيان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر (دارای دفترچه بیمه روستایی) و ساير افرادي كه از طريق نظام ارجاع به بيمارستان هاي مشمول برنامه مراجعه مي‌كنند، 5 درصد از هزينه خدمات را پرداخت مي‌کنند.

آقاجانی گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته طی اجرای این برنامه یک میلیون و 800 هزار نفر از این خدمات بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: بیمارستانهای مشمول از ابتدای اجرای برنامه به ارائه تمامی خدمات تشخيصي و درماني، دارو، تجهيزات و ملزومات مصرفی پزشكي به تمامی بیماران بستري در همان بيمارستان و يا در زنجيره تامین خدمات مکلف شده اند که ضوابط آن به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

به گفته معاون وزیر بهداشت، بر اساس این برنامه در صورتي كه بيمارستاني امكان ارائه همه خدمات مورد نياز بيمار را نداشته باشد براساس زنجیره ارجاع بين بيمارستاني مصوب ستاد اجرايي دانشگاه، عمل خواهد کرد و مسئوليت و هزينه هاي نقل و انتقال بيماران (آمبولانس) و هزينه خدمات ارائه شده به عهده بيمارستان ارجاع دهنده است.

وی افزود: همچنین ما به التفاوت تعرفه ها با تعهدات بیمه ای و خدمات ضروری و حیاتی خارج از بسته بیمه پایه مشمول این برنامه قرار می گیرند.

آقاجانی تاکید کرد: با توجه به تاثیر بسیار زیاد خدمات اورژانسی بر شاخصهای سلامت، بیماران تحت نظر که زمان برای آنها حیاتی است از حمایت بیشتری در این طرح برخوردار خواهند بود.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: