کد خبر: ۳۲۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 08
این ایمپلنت جدید با دارا بودن باتری خود شارژ و بهره گیری از دسته جدیدی از داروها می تواند تومورها را از بین برده و بافت سالم را حفظ کند.

شفا آنلاین>سلامت>محققان موفق شدند، طی آزمایش های جدید خود با کمک یک ایمپلنت کوچک تنها در طول دو هفته سرطان پستان را در موش ها درمان کنند. این ایمپلنت جدید با دارا بودن باتری خود شارژ و بهره گیری از دسته جدیدی از داروها می تواند تومورها را از بین برده و بافت سالم را حفظ کند.

به گزارش شفا آنلاین: تیمی از دانشمندان چینی موفق به طراحی ایمپلنتی شدند که سرطان پستان را از بین می برد. این دستگاه با آب نمک تزریق شده به ناحیه سرطانی عمل کرده و باعث مصرف اکسیژن می شود. به این ترتیب سلول های سرطانی  تغذیه نشده و وارد شرایطی می شود که هیپوکسی نامیده می شود. این تکنیک کارایی HAP ها (پیش داروهای فعال شده با هیپوکسی) را افزایش می دهد که تنها با کشتن سلول های هیپوکسیک به دنبال بهره برداری از این ویژگی هستند.

پروفسور فن ژانگ، از دانشگاه فودان و محقق ارشد این مطالعات در رابطه با موضوع فوق می‌گوید: پس از ۱۴ روز، تومورها در پنج موش که با این روش تحت درمان قرار گرفتند، ۹۰ درصد کاهش یافت و محققان در مورد چهار موش‌ دیگر ناپدید شدن کامل تومور را تجربه کردند.

نحوه عملکرد این روش جدید به گونه ای است که در ابتدا مواد الکترود مثبت باتری در حالت تخلیه قادر است به طور موثر اکسیژن محیط را کاهش داده و منجر به تولید ROS و یون هیدروکسیل شود. با مصرف مداوم اکسیژن، می توان محیط هیپوکسی پایدار ایجاد کرد که قادر به استفاده کامل از HAP ها برای کشتن سلول های تومور است.

محققان این دستگاه را زیر بغل ۲۵ جونده آزمایشگاهی مبتلا به سرطان پستان قرار دادند و گروه دیگری از موش های مبتلا فقط داروهای HAP، دریافت کرده و این ایمپلنت در بدنشان استفاده نشد.به گزارش سیناپرس، ایمپلنت فوق می تواند تا ۵۰۰ ساعت در بافت موش کار و برق ولتاژ بسیار پایینی تولید کند.

پروفسور ژانگ در این رابطه توضیح می‌ دهد: تومورها معمولاً در حین رشد، اکسیژن را در بافت‌ های غیرسرطانی اطراف کاهش می ‌دهند و در نتیجه سلول ‌ها بدون اکسیژن یا هیپوکسیک می ‌شوند.

هدف داروهای فعال شده با هیپوکسی این است که از این ویژگی فقط با هدف قرار دادن سلول های هیپوکسیک استفاده کنند و به این ترتیب شاهد به حداقل رسیدن آسیب به سلول های سالم و کاهش عوارض جانبی هستیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: