کد خبر: ۳۲۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 08
درمان آلرژی های بهاری می تواند شامل مصرف دارو و همچنین استفاده از برخی درمان های خانگی باشد.

شفا آنلاین>سلامت>گیاهان در طول بهار، شروع به انتشار گرده در هوا می کنند. هنگامی که افراد، این گرده ها را استنشاق می کنند، علائم ناخوشایندی مثل آبریزش بینی، عطسه و خارش چشم، در آن ها ایجاد می شود. درمان آلرژی های بهاری می تواند شامل مصرف دارو و همچنین استفاده از برخی درمان های خانگی باشد.


به گزارش شفا آنلاین:محققان سیستم سلامت Ochsner، هشت راه طبیعی را برای پیشگیری از آلرژی پیشنهاد داده اند.

۱-باتربور؛ مطالعات علمی متعددی نشان داده اند که این گیاه دارویی، برای درمان آلرژی های بهاری بسیار موثر است. برای مثال، یافته های یک مطالعه توسط محققان سوئیسی نشان داده اند که گیاه باتربور یک آنتی هیستامین قوی است که می تواند به خوبی علائم تب یونجه را کنترل کند. تب یونجه، یک بیماری شایع است که علائمی شبیه به سرماخوردگی دارد. علت این بیماری معمولا واکنش آلرژیک به ذرات موجود در هوا مانند گرده گل است.

۲-چای سبز؛ طبق نتایج مطالعات انجام شده توسط دانشمندان ژاپنی، چای سبز، حاوی ماده ای است که برخی از واکنش های آلرژیک در بدن انسان، از جمله عطسه و خارش چشم را کاهش می دهد.

۳-غذاهای تند؛ برخی از غذاهای تند این خاصیت را دارند که برخی از علائم آلرژی مانند احتقان بینی و آبریزش چشم را تسکین دهند. به عنوان مثال، فلفل قرمز، حاوی کپسایسین است؛ ماده شیمیایی که به کاهش احتقان در مجاری بینی کمک می کند. همچنین ترکیبی به نام آلیسین، در سیر وجود دارد که یک ضد التهاب است و می تواند تورم و التهاب ناشی از آلرژی را کاهش دهد.

۴-قوری نتی؛ قوری نتی برای ایجاد یک جریان آب نمک در بینی استفاده می شود و به شستشو و ضد عفونی کردن حفره های بینی و مجاری تنفسی کمک می کند.

۵-دستگاه بخور و مرطوب ساز؛ خشکی بینی و سینوس ها در اثر آلرژی های فصلی، می تواند منجر به احتقان و التهاب شود. یک راه عالی برای مقابله با این مسئله، بخور است.به گزارش سیناپرس، دستگاه بخور، به مرطوب شدن مجاری خشک بینی و سینوس کمک می کند و در نتیجه گرفتگی و ناراحتی را از بین می برد.

۶-روغن اوکالیپتوس؛ این ماده طبیعی که از برگ درختان اکالیپتوس به دست می آید، التهاب ناشی از آلرژی های فصلی را کاهش می دهد.

۷-فیلترهای هوای با راندمان بالا؛ یکی دیگر از راه های موجود برای به حداقل رساندن گرده‌ هایی که منجر به بروز علائم آلرژی بهاری می ‌شوند، جارو زدن کف خانه به صورت منظم است. برای انجام این کار، بهتر است اطمینان حاصل کنید که جاروبرقی شما حاوی یک فیلتر هوا با راندمان بالا است. این فیلترها به طور موثر میزان گرده هایی که باعث ایجاد علائم آلرژی می شوند را کاهش می دهند.

۸-پوشیدن لباس های مناسب؛ یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش قرار گرفتن در معرض گرده، پوشیدن لباس هایی مثل عینک آفتابی و کلاه لبه ‌دار است که تا حد امکان از پوست شما در برابر گرده ها محافظت می کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: