کد خبر: ۳۲۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 08
افرادی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته‌ اند، سطوح بسیار پایین‌تری از اسید صفراوی isoursodeoxycholate (isoUDCA) داشتند که با اشتهای بالاتر و سطوح متابولیک بدتر مرتبط است.

شفا آنلاین>سلامت>در حالی که ثابت شده است که جراحی کاهش وزن یک درمان طولانی مدت موثر برای سلامتی است، اما می ‌تواند گران بوده و عوارض جانبی ناخوشایندی را به همراه داشته باشد چراکه این روش تهاجمی است و حدود یک سوم از گیرندگان به جراحی بعدی یا بستری شدن در بیمارستان نیاز دارند.


به گزارش شفا آنلاین:نتایج یک مطالعه جدید مزایای متابولیک جراحی کاهش وزن، به ویژه تأثیر آن بر سطح اسید صفراوی و نقشی که این عمل در تنظیم اشتها دارد، برجسته کرده است.

محققان دریافتند: افرادی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته‌ اند، سطوح بسیار پایین‌تری از اسید صفراوی isoursodeoxycholate (isoUDCA) داشتند که با اشتهای بالاتر و سطوح متابولیک بدتر مرتبط است.

محققان با مطالعه سطح اسید صفراوی گروهی از بیماران پس از عمل جراحی دریافتند که یک مکمل فیبر به طور طبیعی سطح isoUDCA را کاهش می دهد. این موضوع راه را برای توسعه درمانی باز می کند که می تواند کاهش اشتها و عملکرد متابولیک بهتر را تقلید کرده تا به افراد کمک کند وزن خود را بدون هیچ گونه روش تهاجمی کاهش دهند.

کریستینا منی (Cristina Menni) پژوهشگر ارشد این مطالعه از کینگز کالج لندن گفت: با درک بهتر تعامل پیچیده بین ژنتیک، میکروبیوم روده و رژیم غذایی در تنظیم سطح اسید صفراوی و تاثیر آنها بر اشتها و سلامت متابولیک، ممکن است بتوانیم استراتژی های جدیدی برای پیشگیری و درمان چاقی و سندرم متابولیک ایجاد کنیم.

این اولین باری نیست که دانشمندان برای پاسخ‌های کاهش وزن به میکروبیوم روده روی می‌ آورند، اما محققان دانشگاه ناتینگهام و کینگز کالج لندن و مرکز پزشکی دانشگاه آمستردام یافته های جدیدی را در مورد مزایای ناشناخته جراحی چاقی و کاهش اشتها نشان داده‌اند.

درک مکانیسم های متابولیک که منجر به کاهش اشتها می شود می تواند منجر به درمان ایمن و موثر برای کاهش وزن شود. چاقی با شرایط جدی از جمله دیابت و بیماری قلبی همراه است که بسیاری از آنها با کاهش وزن قابل کاهش یا حتی معکوس هستند.

آنا والدز (Ana Valdes) سرپرست تیم تحقیق از دانشکده دانشگاه ناتینگهام، می گوید: آنچه که مطالعه ما نشان می دهد این است که متابولیت میکروبی خاص در برخی از این مزایا دخیل است و فیبر غذایی ممکن است برخی از این اثرات را تقلید کند. پزشکی در این موضوع می تواند به طراحی مطالعات مکمل غذایی با هدف افزایش سیری و بهبود پارامترهای کبدی کمک کند.

به گفته او، این تحقیق تاکید می کند که میکروب های روده ما چقدر در تأثیرگذاری بر متابولیسم و در تنظیم سطوح isoUDCA نقش دارند.

به گزارش سیناپرس، محققان در خاتمه اضافه می کنند؛ این مطالعه نقش کلیدی فیبر در تنظیم اشتها و متابولیسم را که توسط میکروب‌های خاص روده مهار می ‌شود، برجسته می‌ کند. میکروبیوم روده و محصولات شیمیایی آن مانند این اسیدهای صفراوی نویدبخش کاهش چاقی بدون نیاز به جراحی تهاجمی هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: