کد خبر: ۳۲۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 06
به تازگی Voltron۲ جدید که توسط تیم پروژه GENIE پردیس تحقیقاتی Janelia در موسسه پزشکی هاوارد هیوز توسعه یافته است، در مقاله جدید ژورنال Neuron شرح داده شده است.

شفا آنلاین>سلامت>جدیدترین حسگری به نام ولترون (Voltron) تشخیص سیگنال‌های سلول‌های مغزی کوچک را تقویت می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:آخرین نسخه ابزاری که به نام یک ربات کارتونی دهه ۱۹۸۰ نامگذاری شده است، اکنون می‌تواند نوسانات کوچک سیگنال‌های عبوری از نورون‌ها را تشخیص دهد و اطلاعات بیشتری را در مورد نحوه ارتباط سلول‌های مغزی ارائه دهد.

به تازگی Voltron۲ جدید که توسط تیم پروژه GENIE پردیس تحقیقاتی Janelia در موسسه پزشکی هاوارد هیوز توسعه یافته است، در مقاله جدید ژورنال Neuron شرح داده شده است.

نشانگر‌های ولترون ابزار‌های رمزگذاری شده ژنتیکی هستند که دانشمندان را قادر می‌سازد تا به طور مستقیم تغییرات ولتاژ در تعداد بالای نورون‌ها را هنگام برقراری ارتباط مشاهده کنند.

این نشانگر از یک پروتئین مهندسی شده تشکیل شده اند که به تغییر ولتاژی هنگام فعال شدن نورون‌های خاص رخ می‌دهد، پاسخ می‌دهد.

یک رنگ فلورسنت متصل به پروتئین روشن می‌شود و به دانشمندان اجازه می‌دهد تا تغییر ولتاژ را تجسم کنند.

ولترن (Voltron) به دانشمندان این امکان را می‌دهد تا تعداد بالایی از نورون‌ها را به طور همزمان تصویر کنند که روشن‌تر و طولانی‌تر از حسگر‌های مشابه است و محققان را قادر می‌سازد تا رفتار حیوانات را با فعالیت مغز در دوره‌های زمانی طولانی تری مرتبط کنند.

ولترون ۲ شامل جهشی است که هنگام خروج سیگنال‌ها از نورون‌ها رخ می‌دهند و آن را قادر می‌سازد تا سیگنال‌های زیرآستانه را بگیرد، سیگنال‌های کوچک‌تری که هنگام ورود سیگنال‌ها به نورون‌ها رخ می‌دهد.

نظارت بر این سیگنال‌های کوچک‌تر و زیرآستانه‌ای، به دانشمندان اجازه می‌دهد تا محاسبات زیربنایی که سلول انجام می‌دهد را بهتر درک کنند و تصویر کامل‌تری از فرآیند ارتباط بین نورون‌ها ارائه دهد.

گام بعدی برای تیم بهینه سازی Voltron و میکروسکوپ‌ها و ابزار‌های تجزیه و تحلیل داده‌هایی است که دانشمندان در کنار آن استفاده می‌کنند، بنابراین دانشمندان بیشتری در سراسر جهان می‌توانند از این شاخص برای تحقیقات علوم اعصاب استفاده کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: