کد خبر: ۳۲۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 03
ظرف روزهای شنبه و یکشنبه، ۲۲نفر از بیماران کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند که با این حساب مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۳۹۱ رسید
شفاآنلاین>سلامت>نقشه ایران در ابتدای سال جدید در حال رنگ به رنگ شدن است. حالا رنگ عمده شهرها در نقشه زرد است و چندتایی نارنجی و قرمز. هفتم فروردین‌ماه پس از مدت‌ها یک بار دیگر تعداد مبتلایان به کرونا چهار رقمی شد و طبق اعلام وزارت بهداشت، ۱۰۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹در کشور شناسایی شده که ۴۸۸ نفر از آنها بستری شدند.

 به گزارش شفاآنلاین: البته بعد از گذشت یک هفته و روز ۱۳ فروردین ماه، تعداد بیماران قطعی تشخیصی، ۶۳۴ بیمار بود که ۴۴۰ نفر از آنها بستری شدند که با توجه به حجم مبتلایان و میزان بیماران بستری، سیر صعودی و افزایشی در روند بستری‌ها قابل مشاهده است.

ظرف روزهای شنبه و یکشنبه، ۲۲نفر از بیماران کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند که با این حساب مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۳۹۱ رسید. طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، اکنون ۱۹ شهر در وضعیت قرمز، ۴۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۳ شهر در وضعیت زرد و ۱۵۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. در این وضعیت، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۳ به ۱۹ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۴۸ به ۴۵ شهر کاهش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۹۴ به ۲۳۳ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۹۳ به ۱۵۱ شهر رسیده است. رنگ‌بندی نقشه ایران نشان می‌دهد که کرونا یک بار دیگر در حال ورود به شهرها و فتح آنهاست.

طبق تعریف، رنگ زرد به معنای آن است که در منطقه یک(یا بیشتر) مورد بیماری تست پی‌سی‌آر دیده شده و خطر در حد قابل انتظار است. تعداد موارد جدید قطعی به ازای ۱۰۰ هزار نفر یک تا ۹ مورد است. رنگ نارنجی به معنای آن است که تعداد موارد جدید قطعی ۱۰ تا ۲۴ به ازای ۱۰۰هزار نفر و روند کلی اپیدمی بالارونده است. رنگ قرمز نقشه نیز یعنی بیش از ۲۵ مورد در روز به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روند اپیدمی در حال ازدیاد است.

در آخرین ماه‌ سال ۱۴۰۱ تعداد بیماران در مراکز درمانی افزایش یافت و در نیمه تعطیلات نوروز افزایش مبتلایان به کرونا اعلام و تایید شد. وزیر بهداشت روز پنجم نوروز رسما ورود ایران به موج هشتم کرونا را تایید کرد. به گفته بهرام عین‌اللهی، از ابتدای سال مراجعه به اورژانس مراکز درمانی ۵۸ درصد افزایش داشته است. او موج هشتم ویروس کرونا را عامل افزایش مراجعه به مراکز درمانی اعلام کرده و مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا را تزریق واکسن دانست. واکسیناسیون عمومی، استفاده از ماسک در مراکز عمومی و مراودات روزمره و حفظ قرنطینه موجب شده بود که آمار ابتلا به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند، اما روند کاهش ابتلا و افزایش واکسیناسیون این اطمینان را به شهروندان داد که خطر به طرز چشمگیری دور شده است. در حالی که افراد واکسینه شده نیز برای حفظ مصونیت پیشین خود نیازمند تزریق واکسن یادآور ۶ ماهه هستند. به خصوص کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و دیابت و کهولت سن دارند. در عین حال همچنان استفاده از ماسک می‌تواند موثر باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: