کد خبر: ۳۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 25
دکتر زالی در مراسم روز پزشک و داروساز:
شفا آنلاین- دکتر علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی کشور در مراسم روز پزشک و داروساز تاکید کرد:در شرایط فعلی بیش از گذشته نیازمند ارتقای جایگاه همه اصحاب سلامت هستیم.


به گزارش شفاآنلاین دکتر زالی ضمن تبریک روز پزشک و داروساز به جامعه پزشکی و داروسازی کشور به ویژه پزشکان و داروسازان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: گرچه این روزهای نمادین فرصتی است برای تکریم اقشار پرتلاش در عرصه خطیر سلامت است ولی در واقع هرروز باید از جامعه پزشکی بدلیل وظایف حیاتی آنان تکریم کرد و خوشحال هستیم که در جامعه ایرانی بدلیل فرهنگ غنی مردم قدر شناسی مبتنی بر فهم است و ملت ایران همواره به جامعه پزشکی به عنوان گروه مرجع توجه ویژه دارند.

وی در ادامه گفت: جایگاه ویژه و بی بدلیل همکاران خدوم عرصه سلامت هیچ گاه بر اذهان عمومی پوشیده نبوده و بسیاری از پژوهشهای میدانی در حوزه های بهداشت حاکی از این است که جامعه پزشکی کماکان جزو حرفه های مرجع در اجتماع است و مهمترین مساله حفظ و صیانت از جایگاه  والا و مقدس  پزشکی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر صیانت و پاسداری از این جایگاه والا تاکید کرد که اصحاب رسانه نیز باید دیالوگ و مکالمه متناسب و در شان جامعه پزشکی داشته باشند واین مساله را بسیار مهم و راهبردی برشمرد.

وی در ادامه گفت: برقراری تعامل سازنده میان مردم و همکاران جامعه پزشکی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و نکته بسیار مهم این است که در بین دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور حضور اساتید بخش اخلاق پزشکی در دانشگاهها یکی از اصول راهبردی است و در حوزه اجتماعی نیز جایگاه ویژه پزشک تعیین شده و آن را ارج می نهند.

دکتر زالی در ادامه ضمن تبریک روز داروساز به جامعه داروسازی کشور به ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار داشت:  در مجموعه دانشگاه های کشوردر حوزه داروسازی، دانشکدههای داروسازی از دانشکده های پیشتاز در خوداتکایی علمی و خودباوری بوده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شرایط فعلی بیش از گذشته نیازمند ارتقای جایگاه همه اصحاب سلامت هستیم و امیدواریم چه در بخش سیاست گذاری و چه در بحث اجرایی برای پیشبرد اهداف همگی دست به دست یکدیگر دهند.  شرایطی که در عرصه سلامت کشور وجود دارد بسیار بی بدیل است و با استفاده از این فرصت استثنایی و وحدت و همدلی و وفاقی که بین بخشهای مختلف نظام سلامت کشور وجود دارد و بخشی از آن را در رفتارهای مختلف حرفه ای سلامت می توان رصد کرد، بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشوربا بیان این که در گذشته جامعه پزشکی مکدر از دیالوگ های جبرآمیز بود و با جامعه پزشکی متناسب با کرامت پزشکان صحبت نمی شد خاطرنشان کرد: در حال حاضراتمسفر کشور به گونه ای تغییر کرده که امروز دیالوگ با این جامعه خدوم و گران سنگ مبتنی بر کرامت است .

وی در خاتمه سخنان خود از حسن ابتکار ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که فرصتی را مهیا کرد تا  در محفلی انسان ساز همکاران خدوم جامعه پزشکی و داروسازی کشور به ویژه بخشی که در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در صف اول ارائه خدمات قرار دارند و با خدمات پژوهشی و علمی خود  بیش از گذشته پرچم سرافراز جامعه پزشکی را به اهتراز درمی آورند گردهم آیند تقدیر کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: