کد خبر: ۳۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 25
شفا آنلاین- فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پیشرو دانستن این دانشگاه در نیل به سوی طب اسلامی گفت: باید دانشجویان پزشکی را به نحوی آموزش دهیم که نگاه آنها از طب غربی به سمت طب اسلامی تغییر کند.

به گزارش شفا آنلاین از روابط عمومی کل سپاه، این مطلب را سرتیپ دوم پاسدار دکتر «جعفر اصلانی» به مناسبت فرارسیدن یکم مرداد ماه زاد روز ابن سینا و روز پزشک عنوان کرد.

وی منشا اثر در حوزه علم و کارکردها را خداوند متعال عنوان و خاطر نشان کرد: تمامی راه های درمان، توانمندی اقدامات درمانی و اثربخشی داروها منشا الهی داشته و پزشک به عنوان کشف کننده افاضات الهی توفیق یافته که عامل اجرای این مهم باشد.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) ادامه داد: در صورتیکه پزشک از چنین زیرساخت فکری برخوردار باشد و خود را منشا اثر نداند، در برابر بیماران متواضع بوده و از احساس نیاز یک بیمار به خود به عنوان یک نعت الهی و نه فرصت یاد می کند.

اصلانی تصریح کرد: در نگاه طب غربی، پول حرف نخست را می زند اما در طب اسلامی منفعت گرایی معنا ندارد و باید بدنبال تسلط نگاه اسلامی بر طب کشور باشیم.

وی با بیان اینکه می توان مانع بروز تخلفات در عرصه پزشکی شد، افزود: تخلفات باید در وهله نخست ریشه یابی شوند و بعد از پی بردن به ریشه آن تخلف، با روش های آموزشی و تربیتی منشا تخلف را کور کرد.

فرمانده دانشکده علوم پزشکی بقیه الله(عج) ادامه داد: یکی از بهترین روش ها برای مقابله با تخلفات، نظارت مجموعه های مختلف بر یکدیگر است، از این رو مشارکت مجموعه های پزشکی می تواند مانع از بروز و نمود تخلفات در این حوزه شود.

اصلانی با تاکید بر اینکه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در تلاش برای استفاده از تکنولوژی های جدید به خصوص «آی.تی» هستیم، افزود: این کار روشی است که در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا اتفاق افتاده چون استفاده از این فناوری ها، باعث نظم و جلوگیری از خطا می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه تحصیلات تکمیلی بستر مناسبی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) فراهم شده، گفت: بیش از 40 درصد از دانشجویان این دانشگاه در سطح تکمیلی مشغول به تحصیل هستند و اغلب آنها در رشته های تحصیل می کنند که شاید تا پیش از این در کشور وجود نداشته است.

اصلانی با اشاره به نحوه تعامل و همکاری دانشگاه بقیه الله(عج) با دیگر دانشگاه ها گفت: با دانشگاه های دیگر پروژه های مشترک را به ثمر می رسانیم که یکی از مهمترین آنها مبارزه با آلاینده های محیط زیست است و در این موضوع با دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی مشهد و دانشگاه شریف در حال همکاری هستیم.

وی توضیح داد: شناخت آلاینده ها از نیازهای مهم امروز در کشور است و دانشگاه بقیه الله(عج) نقش دبیری این پروژه را بر عهده دارد.

فرمانده دانشکده بقیه الله(عج) با بیان اینکه پروژه مذکور، پروژه ای چندین ساله است، گفت: در این پروژه هدف مورد نظر ساخت سیستمی است که بطور سیستماتیک آلودگی محیطی را بگیرد.

اصلانی افزود: در تلاش هستیم تا بعد از تولید این سیستم، پس از چند سال دیگر شاهد آلودگی محیطی مثل آب و خاک نباشیم.

فرمانده دانشکده علوم پزشکی بقیه الله(عج) در مورد برنامه های آینده این دانشگاه در حوزه پزشکی گفت: کنفرانسی در حوزه قلب و عروق با همکاری حوزه های صنعتی و پزشکی در زمستان امسال برگزار خواهد شد که هدف از برگزاری آن، هم اندیشی به منظور تولید تجهیزات مورد نیاز پزشکی در حوزه قلب و عروق در داخل کشور است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: