کد خبر: ۳۲۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - 2023March 28
عدم افرایش تعرفه با توجه به نرخ تورم،باعث اشتغال پزشکان به شغل‌های دیگر و مهاجرت شده است و مراکز خصوصی نیز به زودی ورشکست خواهند شد،.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس هیات مدیره نظام پزشکی بوکان با اظهار تاسف از این که عدم افزایش تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی با توجه به نرخ تورم موجب اشتغال اغلب پزشکان به فعالیت‌های غیرپزشکی و مهاجرت شده است، گفت: سازمان نظام پزشکی باید مانند سایر صنوف در تعیین تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی حرف نهایی را بزند.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر کامران آسیایی  با اشاره به این که مشکل واقعی نبودن تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی به سالیان متمادی بازمی‌گردد؛ اظهار کرد: متاسفانه شورای عالی بیمه بدون توجه به مشکلات پزشکان سر خود را در برف فرو برده و دست در جیب پزشکان نموده است.

وی با تاکید بر این که سازمان نظام پزشکی مانند سایر صنوف باید حرف نهایی را در تعیین تعرفه‌ها بزند؛ افزود: عدم افرایش تعرفه با توجه به نرخ تورم،باعث اشتغال پزشکان به شغل‌های دیگر و مهاجرت شده است و مراکز خصوصی نیز به زودی ورشکست خواهند شد،.

وی ادامه داد: شاید زمان کنکور قبول شدن در رشته پزشکی سخت باشد اما در دوران رزیدنتی این مسئله کاملا برعکس بوده و هر ساله شاهد ظرفیت‌های خالی و انصراف تعداد زیادی از همکاران رزیدنت حتی در رشته‌های لوکس هستیم.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی بوکان با بیان این که ظرفیت اغلب رشته‌های تخصصی خالی مانده است، اذعان کرد: با ادامه  این روند می توان گفت در ۲۰ سال آینده مثلا برای جراحی قلب باید به کشورهای همسایه مراجعه‌ کنیم؛ البته خالی ماندن ظرفیت‌های دستیاری رشته‌های پایه یک خطر بزرگ نیز دارد و آن ورود افرادی است که بدون مهارت و سواد بالینی راحت در رشته‌های پایه قبول شده و خروجی دانشگاه‌ها متخصصین متبحر نخواهد بود، همان طور که به زودی شاهد شکست طرح پزشک خانواده شهری خواهیم بود زیرا از عهده اجاره مطب و منشی و سایر وسایل مصرفی برنمی‌آیند.

آسیایی با اشاره به این که باید روند تعرفه‌گذاری بر اساس نرخ تورم انجام شود، تصریح کرد: تصمیم نهایی نیز باید بر عهده جامعه پزشکی یا همان سازمان نظام‌پزشکی باشد،در غیر این صورت آینده پزشکی ایران را نه تنها روشن نمی‌بینم، بلکه مشکلات متعدد گریبان‌گیر پزشکان و مردم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای متضرر نشدن مردم باید بیمه‌ها قوی عمل نموده و درصد زیادی از تعرفه‌ها را پوشش دهند، همچنین همکاران انتظار دارند قبل از شروع سال جدید تعرفه‌ها تعیین تکلیف شده  و از اول فرودین هرسال قابلیت اجرایی داشته باشد که متاسفانه این مهم هر سال با تاخیر اعلام می‌شود و این امر فقط در مورد جامعه پزشکی صدق می کند و سایر صنوف قبل از شروع سال نو با تعرفه جدید کار می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: