کد خبر: ۳۲۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - 2023March 21
روغنی که سال ها جزو درمان های خانگی مادرها و مادربزرگ ها بوده و شاید این روزها کمی فراموش شده است. در این مطلب به شما خواهیم گفت این روغن گیاهی چه خواصی دارد.

شفاآنلاین>سلامت>خواص ضدالتهابی روغن کرچک به اثبات رسیده است. به همین دلیل برای تسکین درد مفاصل و کاهش ورم آنها موثر است. در نتیجه افرادی که دچار آرتروز و آرتریت و غیره هستند می توانند از این روغن استفاده کنند.

 به گزارش شفاآنلایننتایج یک پژوهش هندی که در سال 2009 روی آرتروز زانو انجام شده است نشان می دهد روغن کرچک نیز به اندازه ی کپسول دیکلوفناک برای تسکین درد آرتروز موثر است و عوارض جانبی این داروها را نیز ندارد.

روش استفاده

می توانید یک تا دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به تنهایی و یا مخلوط شده با کمی آب، روی مناطق دردناک زده و به آرامی بمالید.

 روغن کرچک برای رفع یبوست

روغن کرچک ملین است. این روغن حاوی 90 درصد اسید ریسینولئیک است که یک اسید چرب مفید برای انقباض ها و ترشحات روده می باشد، در نتیجه برای رفع یبوست به کار می رود.

البته باید توجه داشته باشید که این روغن قوی می باشد و نباید در مصرف آن زیاده روی شود، چون می تواند باعث التهاب و آسیب روده ها شود.

روش مصرف

برای مقابله با یبوست می توانید هر دو یا سه روز یکبار، یک قاشق چایخوری روغن کرچک به تنهایی و یا مخلوط شده با کمی آب میل کنید.

اگر مصرف این روغن مفید نبود، بهتر است مصرف آن را متوقف کنید، چون یبوست در اثر عوامل متعددی بروز می کند و بهتر است به پزشک متخصص گوارش مراجعه کنید.


روغن کرچک برای مقابله با ورم پا و سلولیت

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که روغن کرچک برای تحریک دستگاه لنفاوی بدن مفید است. این روغن باعث فعال شدن جریان مایع لنف می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: