کد خبر: ۳۲۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - 2023March 14
آموزش موسیقی چه در بحث آواز و چه در نواختن انواع مختلف ساز ها علاوه بر آن که یک هنر بسیار پرطرفدار و سرگرم کننده بوده، نقش بسیار زیادی در ایجاد مهارت های فردی و همچنین توسعه قسمت های مختلف مغز ما ایفا می کند.
شفاآنلاین>سلامت> در حقیقت زمانی که شما از سنین کودکی و یا نوجوانی و جوانی آموزش موسیقی را در برنامه خود قرار می دهید، بعد از گذشت سالیان دراز و رسیدن به سنین میانسالی، فواید آن را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این که آموزش موسیقی می تواند روحیه یک فرد را به صورت کامل عوض نموده و بسیاری از بیماری ها مانند افسردگی و غیره را از ما دور نماید، یادگیری موسیقی همچنین در کنترل سطح استرس نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

آموزش موسیقی

 به گزارش شفاآنلاین:با توجه به اینکه استعداد و توانمندی هر سنی متفاوت از سن دیگر است، در این آموزشگاه برای تمامی بازه های سنی شیوه آموزشی متفاوتی در نظر گرفته شده است. همین امر موجب شده است که تمامی سنین در این آموزشگاه بازده بالایی داشته باشند. یادگیری نیازمند تلاش و پشتکار بسیار زیادی است. به همین دلیل اگر محیط آموزشگاه پرنشاط و دوستانه نباشد بسیاری از ادامه یادگیری ساز انصراف می دهند. با توجه به نکته ذکر شده این آموزشگاه به ایجاد یک محیط دوستانه و اخلاقی تاکید بسیاری دارد. همین امر موجب پایبندی هنرجویان به این آموزشگاه و افزایش اشتیاق آنها شده است.

آموزش موسیقی

فواید آموزش موسیقی برای مغز

طبق تحقیقات علمی و آموزشی، موسیقی می تواند ساختار و راندمان مغز را افزایش دهد. همچنین اگر برای سالیان سال انجام شود، عملکرد مغز بسیار بهتر نیز خواهد شد. این موضوع کاملاً ثابت شده است که افراد موسیقیدان در مقایسه با افراد عادی ذهن هوشیارتر و فعال تری دارند. همچنین از نظر انواع مختلف واکنش ها مانند لامسه، شنیداری و همچنین ترکیب این دو حس بسیار قوی تر خواهند بود.

تاثیرات دراز مدت آموزش موسیقی بر مغز انسان

اینکه سطح تغییرات و تاثیرات آموزش موسیقی بر مغز شما چه میزان باشد، بستگی به این دارد که شما این موضوع را چقدر جدی گرفته و از چه سنی آن را آغاز کنید. هر چه مدت زمان بیشتری با این حوزه سروکار داشته باشید و بیشتر مشغول یادگیری شوید، قطعاً اثرات بیشتری بر روی مغز شما ایجاد می شود. به عنوان مثال شخصی که برای چندین سال برای آموزش موسیقی و یادگیری یک ساز خاص زمان صرف می کند، از نظر تجسم، حافظه غیر کلامی و همچنین حافظه دیداری بسیار هوشمند خواهد بود. البته در عین حال آموزش موسیقی در دوره‌های کوتاه مدت می تواند اثرات بسیار مناسبی ایجاد کند. به عنوان مثال شما صداهای اطرافتان را بسیار بهتر پردازش کرده و در اثر کهولت سن امکان کم شدن شنوایی شما نیز کاهش پیدا می‌کند. البته این موضوع بسیار حائز اهمیت است که به گوش های خود فشار زیادی وارد نکنید. چراکه وارد شدن صداهای بیش از اندازه نیز می‌تواند باعث کاهش شنوایی در سنین بالا و حتی سنین جوانی شود.

آموزش موسیقی و کاهش روند پیری

زمانی که شما نسبت به آموزش موسیقی در رشته های مختلف اقدام می‌کنید، تاثیرات این آموزش تا سنین میانسالی و پیری بر روی مغز و حافظه شما خواهد ماند. حتی اگر شما در دوران کودکی و نوجوانی یک دوره آموزشی کوتاه را پشت سر گذاشته باشید، باز هم تاثیرات مثبت آن باقی خواهد ماند. طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۵ در کشور کانادا افرادی که برای مدت ۱۰ سال مشغول آموزش موسیقی بوده و الان در دوران پیری به سر می بردند در مقایسه با افرادی که هیچ آموزش موسیقی ندیده بودند، احساس بهتری از نظر لامسه، تصویری و شنیداری داشتند. در حقیقت موسیقی می تواند روند پیری مغز شما را کند کرده و از بیماری‌هایی مانند زوال عقل جلوگیری کند.

تاثیر موسیقی بر مهارت های علمی

زمانی که شما مشغول آموزش موسیقی در رشته های مختلف می شوید، با انواع مختلف ریتم، آکورد، نوت، اکتاو و مسائل دیگر این چنینی سر و کار دارید. تمامی این موارد در حقیقت یک بحث علمی می باشند. در حقیقت شما با آموزش موسیقی و نواختن ساز های مختلف و یا سلفژ، تمرین ریاضی کرده و مهارت های خود در این رشته را نیز افزایش می دهید. به عنوان مثال کودکی که به نواختن پیانو مشغول می‌شود، از همان سال‌های اول زندگی خود در بخش استدلال فضایی، قدرت بسیار زیادی را در مغزش به وجود می‌آورد.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: