کد خبر: ۳۲۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - 2023March 09
طبق تحقیقات جدید درد مزمن معده کودکان به اختلالات اضطرابی گره خورده است!
شفاآنلاین>سلامت>یک مطالعه جدید نشان می دهد ، کودکانی که دچار معده درد می شوند و گاها  به صورت مکرر در معده خود احساس درد می کنند و علم پزشکی نیز هیچ دلیل و توضیح کاملی برای آن ندارد ، این افراد بیشتر کسانی هستند که مشکل معده نداشته و درد معده آنها ناشی از اضطراب می باشد.

به گزارش شفاآنلاین:محققان دریافتند زمانی که کودکان مبتلا به درد معده به ۲۰ سالگی رسیده اند ، تقریباً بیش از نیمی از آنها نشانه هایی از اختلال اضطراب داشتند و بیشتر اوقات از اضطراب اجتماعی رنج میبرده اند.

اضطراب در اوایل کودکی شروع می شود ، تقریباً همزمان با مشکلات مزمن معده.

محققان خاطرنشان کردند که مطالعات گذشته حاکی از آن است که بین ۸ تا ۲۵ درصد از کل جوانان دارای درد مزمن معده هستند. هنگامی که انواع آزمایشات پزشکی برروی آنها انجام شد وهیچ دلیل پزشکی روشنی برای درد معده برای آنها وجود ندارد ، مانند بیماری التهابی روده یا بیماری سلیاک که به عنوان درد عملکردی شکم شناخته می شود متوجه می شویم که رابطه ای بین  درد معده کودکان و اختلالات اضطرابی وجود داشته باشد که باعث معده درد عصبی شده است..

در حال حاضر استرس و اظطراب  در جوامع مختلف بسیار زیاد شده است و در این بین کودکان و دانش آموزان نیز از این مسله در امان نمی باشند . "این موضوع بسیار شایع است ، و یکی از شایع ترین دلایلی است که کودکان و نوجوانان را به  مطب پزشک متخصص کودکان کشانده است و گاها باعث میشود تا آ«ها زمان هایی را به مدرسه نرفته و در خانه بمانند.
مشاهده  لیفت بینی با نخ
 

یک مطالعه کوچک در مورد کودکان مبتلا به این نوع از درد ، نشان داد شده که در بزرگسالی ​​خطر ابتلا به اختلالات اضطرابی وجود دارد.

برای پی بردن به این یافته ها ، جمعی از اساتید دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت، ۳۳۲ کودک را بررسی کردند که به دلیل درد معده ناشناخته بین ۸ تا ۱۷ سالگی به پزشک مراجعه کردند.

آنها اعلام کردند که : "ما از نظر بالینی متوجه شده ایم که غالباً اضطراب باعث بروز درد می شود.”

وی گفت: کودکان مبتلا به اضطراب ممکن است نسبت به درد حساس باشند و ممکن است دائماً از هر دردی که احساس می کنند نگران شده و نگرانی خود را بروز بدهند.
درد مزمن معده در کودکی و اختلال اضطراب در بزرگسالی

این محققان گفتند پزشکانی که کودکان را با معده دردغیر قابل توجیه و بدون هیچ دلیل پزشکی  معالجه می کنند باید از اضطراب نیز سؤال کنند و آنها را از لحاظ استرس نیز بررسی نمایند.

مصاحبه ها همچنین نشان داد که ۴۰ درصد از شرکت کنندگانی و کودکانی که به درد معده مبتلا شده بودند در بعضی موارد دچار افسردگی شده اند.  در این مطالعه نحوه برخورد بچه‌ها از اضطراب یا درد معده مشخص نشده است و آیا این علائم آنها را در بزرگسالی تحت تأثیر قرار داده است؟

حدود نیمی از افرادی که در کودکی دچار دردهای مزمن معده بودند، در بزرگسالی، ناهنجاری اضطراب و استرس را در خود نشان می دادند. آسیب پذیر بودن به اضطراب تا بزرگسالی همراه این افراد است. حتی در مواقعی که درد معده به طور کامل از بین رفته باشد نیز باز این مشکل وجود داشت. ادامه داشتن دردهای معده نیز خطر ابتلا به اضطراب را بیشتر می کرد.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: