کد خبر: ۳۲۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - 2023February 28
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهتا کنون هیچ موردی از مسمومیت دانش‌آموزان در استان کرمانشاه مشاهده نشده است.
شفاآنلاین>سلامت>ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر مسمومیت دسته‌جمعی دانش آموزان در استان، منتشر شده که صحت ندارد و خوشبختانه تا به امروز موردی از مسمومیت دانش‌آموزان در استان گزارش نشده است. 

به گزارش شفاآنلاین:وی گفت: هرساله مواردی از مسمویت دانش‌آموزان در مدارس را داشتیم که امری طبیعی است، حال برخی با سوءاستفاده از مسمویت دو تا سه دانش‌آموز سریع شایعه‌سازی در راستای مسمویت دسته جمعی دانش‌آموزان استان می‌کنند که اصلا صحتی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون هیچ موردی از مسمومیت دانش‌آموزان در استان کرمانشاه مشاهده نشده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح پزشک خانواده، اظهار کرد: برنامه پزشک خانواده چندین سال است که در روستا و مناطق شهری با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر در حال اجرا است.

شکیبا افزود: طرح پزشک خانواده شهری برای جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هنوز اجرا نشده و ان‌شاءالله در اوایل سال آینده در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد.

این مسؤول هدف از طرح پزشک خانواده دسترسی آسان و راحت‌تر افراد جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی عنوان کرد و افزود: درصد زیادی از افراد که به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند، اصلا نیازی به پزشک متخصص ندارند و یک پزشک عمومی و خانواده می‌تواند درمان را انجام دهد، چنانچه پزشک خانواده تشخیص دهد بیمار نیازمند خدمات تخصصی‌تر دارد از طریق نظام ارجاع و پرونده الکترونیکی اقدام خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: