کد خبر: ۳۲۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۶ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - 2023February 27
طرح این موضوعات پرت کردن حواس مردم از مسائل اصلی کشور است؛ ما نیز موارد فراوانی داریم که دولت پیشنهاد گرانی آن را در لایحه داده است.
شفاآنلاین:سیاسی>جامعه>عمومی >عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه آیا اگر مجلس اجازه گرانی و سخت‌تر شدن زندگی مردم را نداده، گناه کرده است؟ گفت: قرار نیست دولت به مجلس دیکته کند و مجلس نیز آن را بنویسد.

 

 به گزارش شفاآنلاین: علیرضا سلیمی ضمن بیان این مطلب درباره گزارش خلاف واقع خبرگزاری دولت مبنی بر هزینه‌تراشی نمایندگان در بودجه 1402،
به خانه ملت گفت: افرادی که این مباحث را مطرح می‌کنند با قانون اساسی آشنایی ندارند؛ دولت و مجلس با همکاری فکری و جدی موضوعات را به پیش می‌برند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس مقلد دولت نیست و اگر برخی می‌پندارند که مجلس مقلد دولت است، باید بدانند که اشتباه می‌کنند و به نظر می‌رسد که قانون اساسی رامطالعه نکردند.

وی اضافه کرد: در اصل 58 قانون اساسی مجلس و دولت مستقل هستند، بنا نیست هرچه دولت گفت مجلس بله قربان‌گو باشد، مجلس امروز در عین استقلال با دولت همکاری دارد و باید به مصوبات مجلس احترام گذاشت؛ اینکه برخی با ادبیات ناشایست درباره مجلس، دولت یا قوه قضائیه صحبت می‌کنند، با قانون اساسی آشنا نیستند و باید ماده 182قانون آئین نامه داخلی را یکبار مطالعه کنند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: براساس قانون اساسی روشن است و براساس آن‌ها دولت باید بودجه را تدوین و به مجلس برای تصویب ارائه کند، در اصل 52 قانون اساسی عین کلمه«تغییر» براساس مراتب مقرر در قانون آمده است .

سلیمی با بیان اینکه قرار نیست دولت به مجلس دیکته کند و مجلس نیز آن را بنویسد زیرا مجلس نمایشی نیست و واقعی است، افزود: طرح این موضوعات پرت کردن حواس مردم از مسائل اصلی کشور است؛ ما نیز موارد فراوانی داریم که دولت پیشنهاد گرانی آن را در لایحه داده است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: مجلس تعدادی از گرانی‌های عجیب و غریب موجود در لایحه دولت را حذف کرده آیا اینکه مجلس اجازه گرانی و سخت‌تر شدن زندگی مردم را نداده، گناه کرده است؟


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: