کد خبر: ۳۲۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - 2023February 23
با افزایش سن به تدریج از ذخایر تخمدان کاسته شده و میزان باروری رو به کاهش می گذارد و این کاهش از سن ۳۸ سالگی به بعد قابل توجه تر و بارزتر است.
شفاآنلاین>سلامت>دکتر مژگان رجعتی با بیان اینکه به دنبال این کاهش عوارض دیگری نیز مانند سقط و حاملگی های عارضه دار بیشتر رخ میدهد افزود: عوارض مادری و جنینی در سنین بیشتر از ۳۵ سال افزایش می یابد و زایمان زودرس،و عوارضی چون دیابت ,فشارخون و مسمومیت بارداری و حوادث عروقی در بارداری بیشتر ظاهر میشود

هنگام بارداری چه اصول غذایی را باید رعایت کرد؟

 به گزارش شفاآنلاین:به گفته وی عوارض جنینی نیز در سنین انتهای طیف باروری در خانمها رو به افزایش گذاشته وممکن است تاثیر بسزایی در سلامت جنین داشته باشد.
دکتر رجعتی عنوان کرد: آگاهی از این مسائل فوق  در برنامه ریزی زوجین برای فرزند آوری در سنین پایین تر نقش مهمی داشته و میزان تولد نوزادان سالم و بدون عارضه را در جامعه بهبود بخشد.

این پزشک  متخصص گفت: از جمله فواید بارداری های متعدد در خانمها پیشگیری از برخی سرطان‌ها و کاهش ریسک ابتلا به سرطان بخصوص تخمدان و اندومتر در رحم می باشد.
وی با اشاره به اینکه سبک زندگی سالم در سنین باروری میتواند نقش بسزایی در حفظ سلامت باروری ایفا کند گفت: باتوجه به شیوع بالای تنبلی تخمدان ، پرهیز از پرخوری و چاقی ، داشتن رژیم غذایی سالم ، مناسب، پرفیبر و کم کالری و فعالیت ورزشی منظم و تحرک کافی بطور روزمره ، پرهیز از استرس وداشتن خواب منظم  وکافی در پیشگیری و درمان عوارض تنبلی تخمدان موثر بوده و میتواند منجر به تنظیم سیکل های قاعدگی دراین دسته از خانمها و حفظ سلامت باروری آنان شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: