کد خبر: ۳۲۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۱ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - 2023February 23
احمد مازنی نماینده مجلس دهم
لذا اميد مي‌رود که اين تدبير به خرج داده شود و نگذارند جامعه به سمت و سويي برود که يک نارضايتي ترکيبي شکل بگيرد.
شفاآنلاین :یادداشت >عملکرد اقتصادي دولت نارضايتي‌هايي در جامعه به‌همراه داشته و غالب کارشناسان و صاحبنظران در اين خصوص به اظهار نظر و نقد عملکرد دولت پرداخته‌اند.

البته گويا براي اين مساله مجلس جلسات غيرعلني پيش‌بيني کرده که بايد ديد از اين جلسات غير علني چه چيزي در خواهد آمد و سپس بايد قضاوت کرد. از طرفي اينکه گفته مي‌شود بايد در برخي مديران اجرايي دولت تغييراتي صورت گيرد بايد گفت که از اساس نوع نگاه دولتي‌ها متمرکز بر يک سري افراد خاص است که حتي يک جناح را نيز نمي‌تواند پوشش دهد.

در نتيجه از يک جامعه 80 ميليوني که در آن هزاران نفر متخصص در رشته‌هاي مختلف هستند و قادر به حل مشکلاتند استفاده نمي‌شود و اين يکدست‌سازي به سمتي رفته که مصداق بارزي از مثل يک دست صدا ندارد شده است.

 اگر دولت واقعا مي‌خواهد تحولي اتفاق بيفتد بايد به ديدگاه‌ها و مواضعي که از طريق شخصيت‌هاي تاثيرگذار کشور و از طريق احزاب و جريان‌هاي سياسي مختلف مطرح مي‌شود توجه کند. امروز مسائل به‌وجود آمده در خصوص اعتماد عمومي صرفا مربوط به دولت آقاي رئيسي نيست و اين مساله مجموعه نهادهاي حاکميتي را در برمي‌گيرد که دولت هم به اين دليل که مسئوليت اجرايي دارد در خط مقدم اين جريان است.

درخواست‌هايي از دولت شده که مي‌خواهند به دولت کمک کنند، اما دولت نپذيرفته است. در نتيجه به نظر مي‌رسد اينکه مردم ناراضي هستند سطح اين نارضايتي هم در اندازه‌اي است که براي آن بايد يک چاره‌انديشي اساسي و اقدام فوري پيش بيني شود.

لذا اميد مي‌رود که اين تدبير به خرج داده شود و نگذارند جامعه به سمت و سويي برود که يک نارضايتي ترکيبي شکل بگيرد. به هر حال طي اين سال‌ها هر کدام از نارضايتي‌ها يک موضوع خاص را در برگرفته است و کمتر اتفاق افتاده که حالت ترکيبي به خود بگيرد. مخصوصا در امر معيشت پيش بيني مي‌شود که اگر مجموعه نهادهاي حاکميتي راه‌حلي پيدا نکنند سال آينده سال سختي خواهيم داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: