کد خبر: ۳۲۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - 2023February 12
محققان در حال کار با متخصصین درمان دیجیتال بیوفورمیس هستند و از فناوری یادگیری ماشین و اپل واچ برای تجزیه و تحلیل ده‌ها نشانگر فیزیولوژیکی استفاده می‌کنند.
شفاآنلاین>سلامت>کلینیک دانشگاه ییل مایو با متخصص درمان دیجیتال بیوفورمیس همکاری کرده است تا اثربخشی بیمار محور را در تعیین توسعه دارویی آینده بیماران نارسایی قلبی مطالعه کند.


به گزارش شفاآنلاین:این پلتفرم می‌تواند داده‌های خام حسگر ها را با استفاده از فناوری یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل ده‌ها نشانگر زیستی فیزیولوژی جمع‌آوری کند که پس از آن می‌تواند ناتوانی قلب در حفظ گردش خون کافی را - هفته‌ها قبل از وقوع جبران، تشخیص دهد.

این آزمایش 60 روزه از دو حسگر زیستی، یک دستگاه درجه پزشکی به نام اِوِریون و ساعت هوشمند Apple Watch Series 4 با ECG برای جمع‌آوری مداوم بیومارکرهای فیزیولوژیکی و فعالیت بدنی استفاده می‌کند.

کولدیپ سینگ راجپوت، مدیر عامل بیوفورمیس گفت: "اگر هنگام استفاده از پلتفرم تحلیلی بتوانیم نشانگرهای زیستی اضافی را از حسگرهای بالینی استنباط کنیم، این مطالعه در استفاده از اپل واچ یا ابزارهای پوشیدنی مشابه در آزمایشات آینده نقش اساسی خواهد داشت."

این مطالعه همچنین یک برنامه برای ثبت نتایج الکترونیکی گزارش شده توسط بیمار یا ePROها، مانند پایبندی به دارو، ترکیب می‌کند.

محققان میگویند که نتایج می‌تواند دید جدیدی برای سازمان غذا و داروی ایالات متحده در مورد نحوه استفاده از داده‌های بیمار محور ایجاد کند که بتواند برای پیامدهای سختی مانند میزان مرگ و میر و میزان بستری شدن در بیمارستان شرایط مناسب تری را فراهم آورد.

اخیرا یک گزارش از FDA در مورد توسعه دارو برای درمان نارسایی قلبی قبلاً نشان داده است که داده‌های نقطه پایانی بیمار محور می‌تواند مبنایی برای تأیید داروهایی برای درمان نارسایی قلبی باشد که تقریباً 6.5 میلیون نفر در ایالات متحده را مبتلا می‌کند.

از آنجایی که پزشکی به دنبال در مورد دریافت دوز مناسب از درمان مناسب به بیمار مناسب در زمان مناسب است، توانایی جمع‌آوری داده‌های بیومتریک مداوم 24/7 و داده‌های تولید شده توسط بیمار، نقش کلیدی در آینده نحوه مصرف دارو خواهد داشت. ر

راجپوت گفت: «وقتی نوبت به کارآزمایی‌های بالینی می‌شود، هر قدمی که می‌توانید برای کوتاه کردن این فرآیند بردارید، می‌تواند به نوبه خود زمان تأیید دارو را کوتاه کند که در نهایت هزینه‌های تحقیق و توسعه و هزینه‌های دارو را کاهش می‌دهد.»

در کارآزمایی‌های بالینی استاندارد، نظارت از راه دور و روش‌های درمانی دیجیتال می‌توانند زمان کارآزمایی بالینی را با کاهش مدت زمانی که بیماران برای آمدن به کلینیک صرف می‌کنند کوتاه کنند تا محققان بالینی بتوانند داده‌ها را جمع‌آوری کنند.

وی همچنین یادآور شد که جذب بیماران برای کارآزمایی بالینی یکی از زمان‌برترین جنبه‌های فرآیند تایید دارو است.

او گفت: «با آسان‌تر کردن فرآیند برای بیماران جذب بیمار نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود، که همچنین می‌تواند به کوتاه‌تر کردن مدت آزمایش‌های بالینی در طول فرآیند تأیید دارو کمک کند.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: