کد خبر: ۳۱۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023January 29
طبق گزارش‌های اولیه این حادثه در نتیجه انفجار کپسول آتش‌نشانی رخ داده است
شفاآنلاین>سلامت>تازه‌ترین یافته‌ها در حادثه انفجار کپسول آتش‌نشانی در بیمارستان یاسوج که جان یک نفر را گرفته و موجب مصدومیت 8نفر دیگر شده بود نشان می‌دهد که این کپسول حدود 40روز قبل شارژ شده بود.

 به گزارش شفاآنلاین:ساعت 16روز جمعه حادثه‌ای عجیب در سالن انتظار بیمارستان امام سجاد یاسوج اتفاق افتاد که بررسی ابعاد مختلف آن همچنان ادامه دارد. شماری از همراهان بیماران جلوی در بخش مراقبت‌های ویژه ایستاده بودند که در حادثه‌ای عجیب کپسول آتش‌نشانی که در سالن نصب شده بود منفجر شد.  شدت این حادثه به حدی بود که 9نفر مجروح شدند و یکی از آنها جان خود را از دست داد.

محمد طهماسبی، رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج، درباره این حادثه گفت: طبق گزارش‌های اولیه این حادثه در نتیجه انفجار کپسول آتش‌نشانی رخ داده است. او ادامه داد:‌ طبق قراردادی که با شرکت پشتیبان (آتش‌نشانی یاسوج) داریم کپسول‌های آتش‌نشانی نصب شده در بیمارستان هرساله شارژ و تأیید می‌شوند و موارد لازم در این خصوص را رعایت می‌کنیم. این کپسول نیز روز ۲۹ آبان ۱۴۰۱ بازدید و شارژ شد و اعتبار آن تا روز ۲۹ آبان ۱۴۰۲ بود.

از سوی دیگر محمد غلام‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:‌ بازبینی فیلم‌های دوربین مداربسته از انفجار خود به‌خودی کپسول آتش‌نشانی در بیمارستان حکایت دارد. وی با اشاره به اینکه فرد فوت شده به کپسول نزدیک بود، گفت: 3نفر از مصدومان ‌این حادثه‌ از کارکنان بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بودند. به‌دنبال وقوع این حادثه وزیر بهداشت دستور ویژه‌ای را برای رسیدگی به این حادثه صادر کرد. پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت در این‌باره گفت:‌ وزیر بهداشت برای بررسی دقیق علت این حادثه و اعزام مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت به یاسوج برای بررسی میدانی و گزارش دلایل این سانحه و همچنین اطلاع از وضعیت مصدومان آن دستور ویژه‌ای صادر کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: