کد خبر: ۳۱۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۵ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023January 29
متاسفانه همه به خود اجازه می دهند در حوزه سلامت دخالت کنند؛ به هیچ وجه منطقی نیست که برای جلوگیری از تعطیلی مدارس به دنبال تغییر استانداردهای شاخص آلودگی باشیم.
شفاآنلاین :سلامت >جامعه >عمومی >رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خطاب به برخی وزرا با یادآوری اینکه باید به جای تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا، قانون هوای پاک را اجرا کنند از رئیس جمهور خواستار ورود به این موضوع شد

حسینعلی شهریاری با بیان این مطلب گفت: متاسفانه همه به خود اجازه می دهند در حوزه سلامت دخالت کنند؛ به هیچ وجه منطقی نیست که برای جلوگیری از تعطیلی مدارس به دنبال تغییر استانداردهای شاخص آلودگی باشیم و بر اساس تمامی قوانین بالادستی وزارت بهداشت متولی سلامت مردم بوده که مخالف این موضوع است.

به گزارش شفاآنلاین  ، در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس، گفت: متاسفانه همه به خود اجازه می دهند در حوزه سلامت دخالت کنند؛ به هیچ وجه منطقی نیست که برای جلوگیری از تعطیلی مدارس به دنبال تغییر استانداردهای شاخص آلودگی باشیم.

وی تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا را پاک کردن صورت مساله دانست و افزود: بر اساس تمامی قوانین بالادستی، وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است و این دستگاه باید در مورد این موضوع اظهارنظر کند نه وزارتخانه های آموزش و پرورش و کشور یا سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت هم مخالف این موضوع است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: در دنیا شاخص ها و تعاریف آلودگی یکسان است و نمی توان استانداردهای سنجش را تغییر داد.

شهریاری با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تاسیس هنرستان های طب ایرانی، گفت: این اظهارات جای تعجب دارد؛ به نظر می رسد مسائل و جریانی در کار است که اغلب وزرا فکر می کنند باید در حوزه سلامت و بهداشت و درمان دخالت کنند؛ امیدواریم که رئیس جمهور در این رابطه تذکری را به وزرا بدهد تا در امور حوزه سلامت دخالت نکنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: می طلبد سازمان محیط زیست، وزارتخانه های آموزش و پرورش و کشور به جای تغییر استانداردهای شاخص آلودگی، نست به اجرای قانون هوای پاک را اقدام کنند و به دنبال تدابیر و راهکارهای بلند مدت برای کاهش آلودگی باشند.خانه ملت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: