کد خبر: ۳۱۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - 2023January 22
این خبر ربطی به اداره آموزش و پرورش ندارد. این اتفاق در خارج از محدوده مدرسه رخ داده است.
شفاآنلاین>سلامت>هفته گذشته اخباری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه دریکی از شهرهای جنوب غرب کشور یک راننده سرویس دبستان پسرانه به نام "ر" به صورت سریالی به برخی دانش‌آموزان آزار و اذیت جنسی کرده است.

به گزارش شفاآنلاین:شنیده‌ها حاکی از این است که وضعیت روحی و جسمی این پسربچه مساعد نیست و حتی چندین بار اقدام به خودکشی کرده است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش این شهرستان در مورد این خبر می‌گوید: این خبر ربطی به اداره آموزش و پرورش ندارد. این اتفاق در خارج از محدوده مدرسه رخ داده است.

یکی از کارمندان شهرداری تهران در مورد نحوه فعالیت سرویس مدارس می‌گوید:

سرویس مدارس حتما باید از فیلتر سازمان حمل‌و‌نقل شهرداری عبور کنند و از آنجا مجوز بگیرند. سازمان حمل‌و‌نقل هم سامانه‌ای دارد که مسیرهایی را که رانندگان، دانش‌آموزان را سوار و پیاده می‌کنند، ثبت می‌کند و در این سیستم نشان می‌دهد اما از وقتی که ویروس کرونا اپیدمی شد و مدارس غیرحضوری شدند این سامانه هم تعطیل شد.

مساله یک بعد آموزشی هم دارد و این است که سالیان طولانی است که ما فریاد می‌زنیم؛ در نظام آموزش و پرورش ایران، ما نیاز به آموزش «تربیت جنسی» داریم نه «آموزش جنسی». ما با مساله آموزش جنسی کاری نداریم.

 به دلیل اینکه با شوونات خانواده و شرایط فرهنگی جامعه ما همخوان نیست ولی تربیت جنسی را می‌توان آموزش داد و چون جای تربیت جنسی در جامعه و نظام آموزشی ما متاسفانه خالی است، هر از گاهی شاهد این اتفاقات هستیم. اگر ما تربیت جنسی را در نظام آموزشی مان جدی‌تر بگیریم این فجایع کمتر رخ می‌دهد. اعتماد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: