کد خبر: ۳۱۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۴ دی ۱۴۰۱ - 2023January 14
رئیس مرکز اداره سلامت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران به تشریح خدمات درمانی رایگان برای دانشجویان پرداخت.
شفاآنلاین>سلامت>طاهره ناصری پور، رئیس مرکز اداره سلامت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: خدمات ارائه شده در اداره سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران شامل پزشک عمومی، دندانپزشکی، پرستاری، بهداشت محیط و کمیسیون پزشکی است.

به گزارش شفاآنلاین:وی افزود: همچنین ویزیت پزشکان، متخصصان و واکسیناسیون برای دانشجویان رایگان است و خدمات دندانپزشکی  مانند کشیدن دندان، عصب کشی و ترمیم با تعرفه دولتی ارائه می‌ شود.

ناصری پور ادامه داد: یک روز در هفته نیز اعضای هیئت‌علمی تمام وقت دانشگاه همچون زنان و زایمان، پوست، داخلی و تغذیه به دانشجو یان، کارمندان و اعضای خانواده درجه اول آنها خدمت رسانی می کنند.

رئیس مرکز اداره سلامت دانشجویی دانشگاه ادامه داد: تشکیل پرونده سلامت برای دانشجویان ورودی جدید و خدمات غیرحضوری پزشکان عمومی برای دانشجویان خوابگاهی نیز از دیگر خدمات ارائه شده است.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات مرکز برای دانشجویان؛ سیستم ارجاع است،  بدین صورت که دانشجویان  دارای  بیمه خدمات درمانی، تکمیلی و یا تامین اجتماعی می‌توانند با یک معرفی نامه (نامه ارجاع) از طرف درمانگاه، خدمات تخصصی و پاراکلینیکی مانند سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایش خون که از طرف پزشک درخواست شده، به صورت رایگان در مراکز و بیمارستان‌های آموزشی درمانی دانشگاه دریافت کنند.

ناصری پور تصریح کرد: هم چنین رابطین بهداشتی، دانشجویان داوطلب تحت عنوان همیار در رشته‌های مختلف هستند که مسئولیت اطلاع رسانی کارگاه ها و خدمات ارائه شده در مرکز به دانشجویان خوابگاهی را برعهده دارند.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: از مباحث دیگر این مرکز که باید ارتقا پیدا کند افزایش فضا و راه‌اندازی مجدد داروخانه است که امیدواریم با مساعدت مدیران این مسائل نیز انجام شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: