کد خبر: ۳۱۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۲ دی ۱۴۰۱ - 2023January 12
فریمان با دمای ۲۸.۶ درجه زیر صفر دیشب سردترین شهر در کشور بود.

شفاآنلاین>سلامت>سید علی مروت از شکسته شدن رکورد کمترین دمای ثبت شده در فریمان خبر داد و افزود: بامداد امروز پنجشنبه کمترین دمای سال زراعی جاری با ۲۸.۶ درجه زیر صفر به وقوع پیوست.

به گزارش شفاآنلاین:وی با اشاره به اینکه این کمترین دمایی بود که در طول دوره آماری فریمان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: پیش از این کمترین دمای ثبت شده متعلق به ۲۴ دی‌ماه سال ۸۶ با دمای ۲۳.۶ درجه زیر صفر بوده است.

رئیس اداره هواشناسی فریمان عنوان کرد: سامانه بارشی قبلی، از دوشنبه شب تا بامداد روز گذشته در فریمان موجب تجمع ۱۸ سانتیمتر برف شده که آب حاصل از آن ۱۱.۱ میلیمتر است.

وی بیان کرد: با این میزان بارش مجموع بارش سال زراعی جاری به عدد ۳۳.۲ میلیمتر رسیده که در مقایسه با مجموع بارش سال زراعی گذشته که ۵۳ میلیمتر و دوره آماری بلند مدت که ۵۹.۸ میلیمتر بوده افت فراوانی را مشاهده می‌کنیم.

مروت در ادامه گفت: اگرچه سامانه بارشی از منطقه خارج شده اما تا روز یکشنبه هفته آینده به لحاظ برودت هوا دمای روزانه هم زیر صفر خواهد بود.

وی اظهار کرد: از روز یکشنبه به بعد انتظار داریم دمای روز افزایش پیدا کند و به بالای صفر درجه برسد اما دمای شبانه همچنان زیر صفر می‌ماند.

وی با بیان اینکه این چنین سرمایی را در روزهای آینده و حتی تا آخر سال دیگر تجربه نخواهیم کرد، از شهروندان خواست در مصرف انرژی صرفه جویی‌های لازم را داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: