کد خبر: ۳۱۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۵ - ۲۲ دی ۱۴۰۱ - 2023January 12
شهرک دهگلان در شبانه‌روز گذشته با ثبت دمای 21 درجه زیرصفر سردترین نقطه کردستان بود

شفاآنلاین >جامعه >عمومی >هواشناسی >مدیرکل هواشناسی کردستان از ادامه سرمای شدید هوا تا ظهر روز جمعه در سطح استان خبر داد و گفت: دمای هوا در سراب شهرک دهگلان به ۲۱ درجه زیرصفر رسید.

به گزارش شفاآنلاین:رحیم صدیقی به آخرین وضعیت جوی آب و هوایی کردستان پرداخت و اظهار داشت: سرمای شدید فعلی هوا تا ظهر روز جمعه در استان حاکم است.

وی با اشاره به اینکه سراب شهرک دهگلان در شبانه‌روز گذشته با ثبت دمای 21 درجه زیرصفر سردترین نقطه کردستان بود، گفت: سروآباد نیز با مثبت یک‌ درجه سانتی‌گراد سرد‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان افزود: همچنین دمای هوا در قاملو 18درجه زیرصفر؛ دهگلان، زرینه و هزارکانیان منفی 17درجه؛ سقز و دیواندره منفی 14درجه؛ بیجار منفی 12درجه; قروه 9درجه زیر صفر؛ بانه و مریوان 8درجه زیر صفر؛ سنندج 7درجه زیر صفر و کامیاران منفی 5درجه سانتی‌گراد بود.

وی دمای فعلی شهر سنندج را 7درجه زیرصفر عنوان کرد و بیان داشت: دمای هوا در طول روز گرم‌تر و به 4درجه بالای صفر می‌رسد.

صدیقی از ورود سامانه جدید بارشی به آسمان کردستان و وضعیت ابرناکی از ظهر روز جمعه پیش‌رو خبر داد و خاطرنشان کرد: در روز‌های شنبه و یک‌شنبه هفته آینده نیز با بارش‌های پراکنده برف و باران در سطح استان، شاهد افزایش دما خواهیم بود.

وی با اشاره به سرمای شدید هوا بر ضرورت تأمین سوخت و سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، محافظت از تأسیسات و مراقبت از سیستم‌های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین به‌ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی سطح استان تاکید و عنوان کرد: دمای هوا در همه شهرستان‌های کردستان به زیر صفر درجه رسیده و امیدواریم با بارش‌ها، دمای هوا گرم‌تر شود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با تاکید بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری؛ به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی به‌هنگام مسافرت با خودرو را ضروری دانست و یادآور شد: توصیه می‌شود که تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، خودداری در فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای مقابله با برف و یخبندان، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف منابع انرژی به‌ویژه گاز در اولویت کشاورزان، شهروندان و مسئولان مربوطه استانی قرار گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: