کد خبر: ۳۱۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۳ دی ۱۴۰۱ - 2023January 03
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده گفت: با اقدامات لازم انجام شده طی یک سال گذشته، شاخص مرگ مادران باردار در خدابنده بهبود پیدا کرده است.

شفاآنلاین>سلامت>ایرج کریم‌فر ، با بیان اینکه مادران باردار این شهرستان به صورت فردی و گروهی در فضای مجازی آموزش می‌بینند، اظهار کرد: به همت واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان خدابنده، گروهی با عنوان مادران با مدیریت ماما، برای آموزش و اطلاع‌رسانی‌های لازم در خصوص مراقبت‌های بارداری، در فضای مجازی تشکیل شده است.

به گزارش شفاآنلاین:وی از مکاتبه با مراکز در خصوص برنامه‌ریزی دقیق در اجرای برنامه‌های آموزشی و مشاوره فرزندآوری برای گروه‌های هدف به ویژه زنان همسردار بدون فرزند، تک فرزند و دو فرزند و بیشتر خبر داد و افزود: مطالب آموزشی فرزندآوری، پیشگیری از سقط القایی و ناباروری در جدول آموزشی مراکز و خانه بهداشت و پایگاه‌های سلامت گنجانده شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده به تشکیل جلسات بازآموزی حضوری و غیرحضوری اعضای تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان خدابنده اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته، جلسات متعدد شورای بهورزی با حضور نمایندگان بهورزان مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین جلسات شورای مشترک مربیان و کارشناسان و مراقبان سلامت ناظر تشکیل شده است.

این مسئول از معرفی ۱۱۹ کودک و ۲۳۰ مادر باردار به کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای برنامه حمایتی و مشارکتی جهت دریافت سبد حمایتی خبر داد و افزود: داشتن سوء‌تغذیه یکی از مواردی است که می‌تواند تهدیدی بر سلامت مادر و جنین باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی - توجیهی قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» برای پزشکان، ماماها، مراقبان سلامت و بهورزان این شهرستان، گفت: در حال حاضر اقدامات لازم جهت پیگیری فعال وضعیت مادران باردار مشکل‌دار در این شهرستان انجام می‌شود و طی یک سال گذشته، شاخص مرگ مادران در خدابنده بهبود پیدا کرده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: