نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه، آبمیوه های صنعتی

به گزارش شفاآنلاین:بچه‌ها عاشق شکر هستند. قند برای بچه‌ها به شدت مضر است و نوشیدنی‌های ورزشی، آب میوه و تمام نوشیدنی‌های صنعتی دیگر با برچسب‌های رنگی زیبا و تبلیغات هدفمند هرگز نباید مصرف شوند.

میوه حاوی مقدار زیادی قند و همچنین فیبر و مواد مغذی است. هنگامی که آبِ میوه دفع شد، فیبر و بسیاری از مواد مغذی دیگر را از دست می‌رود و آنچه باقی می‌ماند، قند است.

قند باعث پوسیدگی دندان‌ها و اضافه وزن می‌شود و بر روی برخی رفتار‌های کودکان اثر بسیار منفی می‌گذارد، بنابراین سعی کنید به کودکان خود میوه را بدهید.

- انواع غلات صبحانه و شیرینی جات غلات صبحانه و شیرینی‌ها از جمله موادغذایی غیر مفید و ناسالم برای کودکان هستند، اما دلیل اصلی این ناسالم بودن، آرد سفید تصفیه شده است. در بدن فرآیند سوزاندن و استفاده از آرد سفید همانند شکر است یعنی اگر از طریق ورزش سوزانده نشود، بدن آن را به چربی شکم تبدیل می‌کند. غلات صبحانه پر از شکر هستند که سبب آسیب‌های رفتاری در کودکان و نیز چاقی شکمی در آنان می‌شود.

- فرآورده های گوشتی مانند کالباس، سوسیس و هات داگ :

کودکان عاشق سوسیس و کالباس و هات داگ‌ها هستند که این علاقه مندی زمینه ساز مشکلات زیادی در آینده خواهد شد. فرآورده‌های گوشتی متشکل از مواد نگهدارنده، چربی‌های ناسالم و مقداری نمک هستند. نیترات موجود در آن‌ها نیز از عوامل سرطان زا است.

مصرف فرآورده‌های گوشتی شامل هات داگ، سوسیس، همبرگر، کالباس و ... توسط بچه ها، آن‌ها را دچار مشکلات قلبی، فشار خون و اضافه وزن می‌کند. معمولاً این مواد غذایی همراه با نان سفید خورده می‌شوند نه نان سبوس دار؛ که افزون بر مضرات گفته شده، شکر ناسالم موجود در این نان‌ها هم به آن اضافه می‌شود.  وهمچنین  غذاهای نیمه آماده منجمد همچون ناگت مرغ، فیله سوخاری و پنیر سوخاری به شدت ناسالم است.

- انواع پاستیل: پاستیل‌ها حاوی مقادیر زیادی شربت ذرت هستند که فروکتوز بالایی دارد. علاوه بر فروکتوز، رنگ‌های مصنوعی موجود در پاستیل‌ها برای کودکان مضر هستند، به جای پاستیل، سعی کنید کودکان را به میوه‌ها علاقه‌مند کنید. برای مثال میوه‌ها را می‌توانید داخل فریزر منجمد کنید و جایگزین پاستیل کنید.

-نودلیت:  نودل با چه چیزی ساخته شده است؟ آرد سفید، پنیر، سدیم، مواد نگهدارنده، مواد افزودنی غیر غذایی و شاید بهتر است بگوییم هیچ ماده غذایی مفیدی ندارد.