کد خبر: ۳۱۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۰ دی ۱۴۰۱ - 2022December 31
با کمک روش درمانی لنفوسیت تراپی یک زوج اهل شهرستان گرمی بعد از ۲۱ سال صاحب فرزند شدند.
شفاآنلاین>سلامت>مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی اردبیل گفت: متخصصین مرکز درمان ناباروری قفقاز با هدف افزایش شانس بارداری روش لنفوسیت تراپی را بر روی یکی از مراجعین بالای ۳۹ سال این مرکز که سابقه ۲۳ بار سقط مکرر جنین طی دوران ۲۱ سال ازدواج داشت، را آغاز کردند که خوشبختانه اولین نوزاد به این روش در این مرکز کاملا سالم به دنیا آمد.
به گزارش شفاآنلاین:اوچی این موفقیت را برای نخستین بار در سطح استان عنوان کرد و ادامه داد: این روش درمانی شانس بارداری را در بیمارانی که با شکست‌های متوالی مواجه شده‌اند، افزایش می‌دهد.
وی گفت: طی ۱۰ سال فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی، درمان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خانواده موفقیت آمیز بوده و بدین طریق امید به زندگی به این خانواده‌ها بازگشته است.
اوچی اردبیلی ادامه داد: از دو سال گذشته نیز در مرکز ناباروری قفقاز با بومی سازی تکنیک‌های جدید درمان نازاییبا روش‌های جمله prp تخمدان، prp رحم، لنفوسیت تراپی و ... انجام می‌شود..
لنفوسیت تراپی یا Paternal leukocyte immunization بیشتر برای بیمارانی که به علت شباهت HLA پدری و مادری توانایی تولید Blocking Ab؛ و یا APCA را ندارند استفاده می‌شود و میزان موفقیت آن حدودا ۳۰ تا ۷۰ درصد است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: