کد خبر: ۳۱۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۸ دی ۱۴۰۱ - 2022December 29
در سراسر آمریکا دستکم تاکنون ۶۴ نفر به دلیل این طوفان زمستانی جان خود را از دست داده اند.
شفاآنلاین :حوادث >بین الملل >در پی سرگردانی هزاران مسافر در فرودگاههای آمریکا به دلیل لغو پروازهایشان همزمان با آغاز تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی، وزیر حمل و نقل دولت بایدن ، لغو پروازها در شرکت هوایی  "ساوث وست" را نقص سیستمی دانست.

به گزارش شفاآنلاینپیت بوتیجیج وزیر حمل و نقل آمریکا گفت که اختلالات بزرگ در برنامه پرواز شرکت هوایی ساوث وست ایرلاینز دیگر یک مشکل آب و هوایی نیست و نشان دهنده یک نقص سیستمی در داخل این شرکت است.

وزیر حمل و نقل آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه ای بی سی نیوز گفت: همه این‌ مشکلات با وقوع طوفان شدید آغاز شد و ما شاهد بروز یک آب و هوای زمستانی بودیم که کشور را تحت تأثیر قرار داد و همه خطوط هوایی را به شدت مختل کرد.

بر اساس گزارش ها، در سراسر آمریکا دستکم تاکنون ۶۴ نفر به دلیل این طوفان زمستانی جان خود را از دست داده اند.

این مقام آمریکایی ادعا کرد: سایر شرکت های هواپیمایی آمریکایی توانسته اند اختلالات ناشی از شرایط آب و هوایی را مرتفع کنند.

با توجه به داده های تارنمای "فلایت آویر" در روز چهارشنبه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پرواز شرکت ساوث وست ایرلاینز لغو شدند. پس از وقوع طوفان عظیم زمستانی که بخش زیادی از آمریکا در طول تعطیلات سال نوی میلادی را فرا گرفت، خطوط هوایی آمریکا هزاران پرواز را لغو کردند. اگرچه تعدادی از این شرکت ها توانسته اند اختلالات ایجاد شده را برطرف کنند، اما مشکلات شرکت هوایی ساوث وست ایرلاینز افزایش یافته است.


شرکت هواپیمایی ساوث وست بیشترین مشکلات را برای مسافران آمریکای ایجاد کرده است زیرا بیش از ۶۰ درصد از پروازهای این شرکت در روزهای دوشنبه و سه شنبه لغو شده است. این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است که از سرگیری برنامه های عادی پروازی چند روز طول خواهد کشید.

رسانه‌های محلی آمریکا گزارش دادند که برخی از چمدان‌ها در فرودگاه ویلیام پی هابی در هیوستون به مدت دو روز رها شده‌اند و برخی از مسافران نیز نمی‌توانند چمدان خود را پیدا کنند.

مادلین هوارد که چمدان خود را پس از پیاده شدن از هواپیما دریافت نکرده است، در توییتر نوشت که شرکت ساوث وست به او اطلاع داده که چمدانش به رغم لغو پروازش به فرودگاه دیگری ارسال شده است.


پیت بوتیجیج وزیر حمل و نقل آمریکا اعلام کرده بود که این مسائل را بررسی خواهد کرد. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم وعده داد که دولتش شرکت‌های هواپیمایی را به دلیل لغو دسته‌ جمعی پروازها در ایام تعطیلی، پاسخگو خواهد کرد.

بایدن افزود: دولت من در تلاش است تا شرکت های هواپیمایی را پاسخگو کند. رئیس جمهور آمریکا همچنین از مسافران سرگردان در این کشور خواست با مراجعه به تارنمای وزارت حمل و نقل آمریکا برای جبران خسارت وارده به خود اقدام کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: