کد خبر: ۳۱۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۰۱ دی ۱۴۰۱ - 2022December 22
وزیربهداشت:
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدواریم با تشویق سازمان های بیمه گر بتوانیم پوشش بیمه ای فرآورده های گیاهی را افزایش دهیم تا بیشتر در درمان بیماری ها، مورد استفاده مردم قرار گیرد. 

شفاآنلاین >سلامت >وزیر بهداشت گفت: یکی از سیاست های وزارت بهداشت بر اساس اسناد بالادستی، تقویت طب ایرانی، تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی است.

به گزارش شفاآنلاین: صبح امروز بهرام عین‌اللهی ، وزیر بهداشت در سفری یک روزه و به منظور افتتاح و بازدید از زیرساخت های حوزه سلامت کاشمر، وارد این شهرستان شد.

عین‌اللهی در حاشیه بازدید از یک شرکت دارویی گیاهی اظهار کرد:  تولید اسانس گیاهان دارویی  با به کارگیری دستگاه های پیشرفته و  با سرمایه گذاری بخش خصوصی قابل انجام است.

وی افزود: حدود ۵۰۰ نوع گیاه دارویی در کشور داریم که برای مصارف مختلف از آنها استفاده می شود. هدف ما  گسترش پوشش بیمه ای داروهای گیاهی و تا کنون ۵۷ فرآورده گیاهی موفق به دریافت کد IRC از سازمان غذا و دارو شده، تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدواریم با تشویق سازمان های بیمه گر بتوانیم پوشش بیمه ای فرآورده های گیاهی را افزایش دهیم تا بیشتر در درمان بیماری ها، مورد استفاده مردم قرار گیرد. 

عین اللهی گفت: بخشی از  مشکل شرکت های دارویی مربوط به کشت گیاهان دارویی است که با مذاکره با همکاران مان در وزارت جهاد کشاورزی، این مشکل  برطرف خواهد شد  تا این تولید کنندگان بیش از پیش به کشت گیاهان دارویی تشویق شوند. در این شرکت اسانس گیری از گیاهان دارویی نیز انجام می شود که در تولید دارو و محصولاتی مانند عطر، موثر است. 

وی با بیان اینکه تولید اسانس های گیاهان دارویی برای نظام سلامت اهمیت ویژه ای دارد، گفت: خوشبختانه اسانس های این شرکت در تولید انواع دارو مانند شربت و قطره مورد استفاده قرار می‌ گیرد و  وزارت بهداشت آماده حمایت از این صنعت بومی و ارزشمند است.

افتتاح نخستین مرکز درمان ناباروری سطح ۲ خراسان رضوی با پوشش ۹۰ درصدی بیمه در کاشمر

در حاشیه سفر وزیر بهداشت به کاشمر مرکز درمان ناباروری سطح ۲ نوید کاشمر به عنوان اولین مرکز درمان ناباروری سطح ۲ خراسان رضوی افتتاح شد.

این مرکز در راستای تحقق سیاست های جمعیتی و اجرای قانون حمایت از خانواده  و جوانی جمعیت در کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهید سلیمانی بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر راه اندازی شده است. 

در کلینیک درمان ناباروری مردان، خدمات IUI، آزمایشگاه، سونوگرافی و خدمات تخصصی زنان، اورولوژی، مامایی و طب سنتی ارائه می شود.

مرکز درمان ناباروری سطح ۲ نوید کاشمر خدمات مورد نیاز را به بیش از ۳۲۰ هزار نفر جمعیت این منطقه  با پوشش ۹۰ درصدی بیمه ای ارائه می کند.

تا کنون ۷۰۰ زوج نابارور در این مرکز شناسایی شده اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: