کد خبر: ۳۱۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۰۱ دی ۱۴۰۱ - 2022December 22
این روزها با بدتر شدن وضعیت اقتصادی در سراسر اروپا، برنامه‌ریزی جوانان برای آینده مختل شده است. آن‌ها در گفت‌وگو با گاردین درباره افزایش فشار اقتصادی و تلاش مضاعف برای پرداخت هزینه‌های زندگی گلایه کرده‌اند.
شفاآنلاین >اقتصادی >بین الملل >تورم، دستمزد ناکافی و افزایش بهای اجاره مسکن، نسل جوان اروپا را برای پرداخت هزینه‌های زندگی تحت فشار قرار داده و تصویر مبهمی را از آینده برای آن‌ها به نمایش گذاشته است.

به گزارش شفاآنلاین:روزنامه بریتانیایی گاردین درگزارشی نوشت، در حالی که پس از همه‌گیری کرونا سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) نسبت به اثرات آسیب‌های طولانی مدت این بحران بر شرایط شغلی و اقتصادی نسل جوان هشدار داده بود، اکنون نه تنها آن آسیب‌ها برطرف نشده‌ بلکه اوج‌گیری تورم جای بحران همه‌گیری را در تشدید این آسیب‌ها گرفته است.

 یافته‌ها نشان می‌دهند که در دوران همه‌گیری کرونا بیشتر جوانان با مشکلاتی از قبیل افزایش افسردگی و اضطراب پیرامون مسائل اقتصادی و شغلی درگیر بودند.

این روزها با بدتر شدن وضعیت اقتصادی در سراسر اروپا، برنامه‌ریزی جوانان برای آینده مختل شده است. آن‌ها در گفت‌وگو با گاردین درباره افزایش فشار اقتصادی و تلاش مضاعف برای پرداخت هزینه‌های زندگی گلایه کرده‌اند.

در اسپانیا، اجاره بهای بالا، دستمزد کم و افزایش نرخ بیکاری، جوانان را ناگزیر کرده است تا به زندگی با والدین خود ادامه دهند و یا به آن بازگردند. اسپانیا با ۳۲ درصد بالاترین نرخ بیکاری جوانان را در اتحادیه اروپا و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه دارد.

با وجود اینکه دولت اسپانیا یک یارانه ۲۵۰ یورویی برای کمک به جوانان کم درآمد در تهیه مسکن در نظر گرفته است اما این گزارش پیش شرط استفاده از آن را داشتن شغلی با قرارداد دائم اعلام می‌کند.

این گزارش می‌افزاید: در برخی کشورها نوعی از قرارداد استخدامی وجود دارد که در آن جوانان باید ابتدا دروه‌های آموزشی محل کار را بگذارنند که چنین شرایطی آن‌ها را از لحاظ مالی تحت فشار قرار می‌دهد.

در این میان، بخشی از نسل جوان اروپا که پیشتر به طور مستقل توانایی اجاره مسکن را داشتند اکنون در شرایط اقتصادی فعلی به اجاره آپارتمان اشتراکی و یا اشتراک محل سکونت خود با هم‌خانه ناچار شده‌اند.

بر این اساس، در لندن پایتخت انگلیس، سرعت رشد بهای مسکن چنان شتابی دارد که جوانان به گرد آن هم نمی‌رسند. گاردین می‌گوید: بسیاری از آن‌ها به اجاره آپارتمان‌های کوچکتر و یا انتخاب شغل دوم مجبور شده‌اند.

گفتنی است که بخش زیادی از نسل جوان اروپا برای نخستین بار است که تورم دو رقمی و مشکلات اقتصادی به این شکل را تجربه می‌کنند. بنابراین، کسانی که با وجود فشارهای فعلی دخل و خرجشان با هم تناسب داشت، امروز با کوچکترین افزایش در هزینه‌ها تا لبه پرتگاه پیش می‌روند.

یکی از این جوانان در گفت‌وگو با گاردین با ابراز نگرانی از دورنمای مبهم اقتصادی اروپا، گفت: خبرها بسیار آشفته هستند، وقتی آن‌ها را تماشا می‌کنید، احساس می‌کنید که همه چیز در مسیر اشتباه پیش می‌رود. مدام می‌گویند رکود، رکود، رکود، اقتصاد در حال سقوط است. بنابراین من خوشبین نیستم.

یکی دیگر از این جوانان نیز در گفت‌وگو با گاردین، تنهای کورسوی امید برای بهبود وضعیت اقتصادی اروپا را اعتصاب‌های سراسری دانست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: