کد خبر: ۳۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 21
عضو شورای عالی نظام پزشکی درگفتگو با شفا آنلاين:
شفا آنلاین- عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی طبق اختیارات قانونی باید انجام وظایف و خدمت رساني بپردازند حال آنكه امكانات سازمان درشرايط كنوني بسيار محدود است.
دکتر محمد صاحب الزمانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: متولی سلامت در قانون وزارت بهداشت است وهرگونه سیاست گذاری،برنامه ریزی،نظارت و ارزش یابی هم بر عهده اين وزارتخانه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی به عنوان یک هماهنگ کننده وظیفه صیانت از حقوق حرف پزشکی و بیماران را دارد و در صورتی که وزارت بهداشت بخواهد تعدادی از وظایف خود را به سازمان نظام پزشکی تفیذ نماید طبق ماده 45 قانون نظام پزشکی این اجازه وجود دارد.

رئیس انجمن علوم آزمایشگاهی ایران افزود:متاسفانه با ساز و کارها وامكانات کنونی سازمان از نظر فضای فیزیکی،اعتبارات و نیروی انسانی ارايه خدمات خيلي بيشترمقدور نمی باشد. لذا اگر وزارت بهداشت بخواهد این کار را انجام دهد باید ساز و کار عملی در اختیار نظام پزشکی قرار دهد.

وی تأکید کرد: به طور قطع هر چقدر وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی با یکدیگر تعامل داشته باشند به نفع نظام سلامت و بیماران خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: