کد خبر: ۳۱۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 19
از اول شروع پاندمی کرونا در کشور، در بیمارستان بودم و تا امروز، ریالی بابت کرونا دریافتی نداشته ایم.
شفاآنلاین>سلامت>پرستاران یک بیمارستان تابعه یکی از دانشگاه های علوم پزشکی، از تبعیض‌هایی که نسبت به حق و حقوق آنها اعمال می شود، از وزیر بهداشت درخواست کمک کرده اند.

 به گزارش شفاآنلاین:یکی از پرستاران بیمارستان…، از تبعیض‌هایی که نسبت به آنها روا می‌شود، به شدت گلایه کرد.

او می‌گوید: از اول شروع پاندمی کرونا در کشور، در بیمارستان بودم و تا امروز، ریالی بابت کرونا دریافتی نداشته ایم.

این پرستار به نمایندگی از مجموعه کادر پرستاری بیمارستان اعم از پرستار و بهیار و…، می‌افزاید: ۵ ماه اضافه کار و کارانه طلب داریم. از محل اجرای قانون تعرفه گذاری هم، کمترین واریزی برای ما انجام شده است.

او ادامه می‌دهد: چند وقت پیش رفتیم وزارت بهداشت تا از آنها کمک بگیریم، گفتند یک هفته مهلت بدهید رسیدگی می‌کنیم. الان دو هفته از آن یک هفته گذشته و هیچ خبری ندادند.

این پرستار که از وضعیت بیمارستان به شدت گلایه مند است، می‌گوید: بابت هر ساعت اضافه کار، ۱۷ هزار تومان به ما می‌دهند. وقتی می‌گوئیم اضافه کار نمی‌خواهیم، می‌گویند اجباری است.

او ادامه می‌دهد: الان یک کارگر ساده هم ساعتی ۱۷ هزار تومان نمی‌گیرد، چرا به کارشناس پرستاری این عدد را پرداخت می‌کنند.

این پرستار با اشاره به سختی‌های دوران کرونا، می‌گوید: حق ما نیست که این طور با ما برخورد کنند.

در همین حال، پرسنل این بیمارستان در نامه‌ای به وزیر بهداشت، خواستار حل و فصل مشکلات بیمارستان شده اند.

در قسمتی از این نامه خطاب به بهرام عین‌اللهی، عنوان شده است: با توجه به عدم نتیجه گیری از پیگیری‌های به عمل آمده از وزارت بهداشت، پرستاران و کمک پرستاران رسمی، پیمانی و قراردادی، مطالبات خود را از جناب عالی اعلام می‌داریم.

تغییر مدیریت پرستاری بیمارستان، جبران کسور ۴۳ درصد اعلام شده از تعرفه ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱، تسویه حساب طلب اضافه کار ماه شهریور تا کنون، و پرداخت اضافه کار مشخص هر ماه به همراه حقوق، تسویه کارانه در هر ماه از شهریور تا کنون و پرداخت منظم آن تا انتهای سال ۱۴۰۱، تعیین تکلیف حق کرونا از دی ماه ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۱، شفاف سازی پرداختی اضافه کار پرسنل رسمی و پیمانی و قرار دادی و…، از مهم‌ترین خواسته‌های پرسنل این بیمارستان از وزیر بهداشت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: