کد خبر: ۳۱۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 15
بسیاری از دانش‌آموختگان به خاطر نداشتن مهارت‌های کارافرینی نمی‌توانند در بازارکار جایگاه خود را پیدا کنند و بنابراین باید به سوی دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کنیم

شفاآنلاین >سلامت > رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) علت نرسیدن بخش قابل توجهی از دانش آموختگان به جایگاه واقعی شغلی را بیان کرد.

به گزارش شفاآنلاین، حسن ابوالقاسمی؛  صبح امروز در هفتمین همایش داروسازی نظامی و شرایط اضطراری در این دانشگاه اظهار کرد: تولید، انتقال، مدیریت و به‌کارگیری دانش از جمله نقش‌های دانشگاه‌ها در توسعه علمی کشور است. باید به سوی دانشگاه نسل سوم حرکت کنیم؛ بهره‌برداری از دانش، فعالیت در بازار رقابتی بین‌المللی و انجام پژو‌هش‌های فرارشته‌ای از جمله ویژگی‌های دانشگاه‌های نسل سوم است.

وی افزود: بسیاری از دانش‌آموختگان به خاطر نداشتن مهارت‌های کارافرینی نمی‌توانند در بازارکار جایگاه خود را پیدا کنند و بنابراین باید به سوی دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کنیم زیرا کارآفرینی بخش مهمی از راهبرد دانشگاه‌های نسل سوم است.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اهمیت تولید داروهای نظامی بیان کرد: داروهای موردنیاز در حوزه نظامی جدا از سایر داروهای موجود در کشور نیست اما واحدهای نظامی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید دارو دارند و می‌توانند در بالا بردن سطح دانش و تولیدات دارویی نقش مهمی داشته باشند. دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله یکی از دانشگاه‌های مهم در این زمینه است که به تولید واکسن و داروهای بیولوژیک و انجام مطالعات مرتبط با آن‌ها می‌پردازد. توانمندی دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های نظامی در زمینه تولید داروها می‌تواند باعث مقابله با تهاجمات بیولوژیک شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: