کد خبر: ۳۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 20
شفاآنلاین-مدیر کل آزمایشگاه سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری نخستین جلسه شورای برنامه ریزی آزمایشگاه پزشکی با حضور معاون درمان این وزارتخانه خبرداد .
به گزارش شفاآنلاین،به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛

«سیامک سمیعی» گفت : جلسه این شورا در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در محل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گفته سمیعی ، سیاستگذاری کلان در حوزه آزمایشگاه های پزشکی با تاکید بر نیازها و الزامات برنامه تحول نظام سلامت، بهبودمدیریت بهره برداری از آزمایشگاههای پزشکی و افزایش بهره وری از طریق اعمال روش های نوین مدیریت و استقرار نظام اعتباربخشی آزمایشگاه های پزشکی از اهداف برگزاری این شورا به شمار می آید.

وی افزود:استانداردسازی و بهبود کیفیت خدمات آزمایشگاه های پزشکی، افزایش دسترسی به خدمات با کیفیت و به هنگام آزمایشگاهی و ایجاد تعامل سازنده، انسجام و یکپارچگی در بین گروه های مختلف تخصصی علوم آزمایشگاهی بالینی از دیگر اهداف این شورا است.

وی در ادامه گفت: اعضای این شورا از بین اساتید و صاحبنظران آسیب شناسی و علوم آزمایشگاهی انتخاب شده اند و این افراد به مدت دو سال در این شورا عضو خواهند بود.

وی افزود : شورای یاد شده به طور مستقیم یا از طریق تشکیل کمیته ها و کارگروه های اختصاصی، پیگیری اهداف تعیین شده را که با انتظارات برنامه تحول نظام سلامت از نظام آزمایشگاهی همسویی و انطباق کامل دارد، تعقیب می کند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: