کد خبر: ۳۱۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 07
مشکلاتی که در هدم کنترل بازار دارو پیش آمد و همچنین، سهل انگاری بعضی از شرکت‌های تولید دارو و وارد کنندگان دارو، باعث شد که در تأمین مواد اولیه تولید دارو با مشکل و کمبود مواجه شویم
شفاآنلاین>سلامت>رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: کمبود دارو را از سال گذشته هشدار داده بودیم، اما گفتند سیاه نمایی می کنید.

به گزارش شفاآنلاین:ایرج خسرونیا،  در واکنش به ادعای مصرف بیش از اندازه دارو در هشت ماه نخست امسال که باعث بروز کمبود دارو در کشور شده است، افزود: من با این نظریه مخالفم، زیرا مصرف دارو به خصوص آنتی بیوتیک ها در ایران نسبت به سایر کشورها بیشتر است و هیچ فرقی با سال‌های گذشته ندارد.

وی در توضیح دلایل بروز کمبودهای دارویی در کشور، گفت: مشکلاتی که در هدم کنترل بازار دارو پیش آمد و همچنین، سهل انگاری بعضی از شرکت‌های تولید دارو و وارد کنندگان دارو، باعث شد که در تأمین مواد اولیه تولید دارو با مشکل و کمبود مواجه شویم که عمدی یا غیرعمدی بودن آن مشخص نیست.

خسرونیا ادامه داد: از سوی دیگر، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیز در مدیریت بازار دارویی کشور اهمال کردند.

وی با عنوان این مطلب که از سال گذشته همه می‌گفتند خطر کمبود دارو وجود دارد، گفت: متأسفانه این هشدار را سیاه نمایی تلقی کردند، اما دیدیم که دچار کمبود شویم.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، به قاچاق دارو نیز اشاره کرد و افزود: قاچاق دارو به کشورهای همسایه و اطراف، یکی دیگر از دلایل بروز کمبود دارو در کشور بود.

خسرونیا در خصوص اثرات اجرای طرح دارویاری نیز گفت: این طرح روی کاغذ خوب بود، اما در اجرا با مشکلاتی برای بیماران همراه بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: