کد خبر: ۳۱۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 06
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان بالاترین سنی که می‌توان اهدای قلب را انجام داد 55 سال اعلام کرد و در عین حال متذکر شد: اهدای قلب جدا از مسئله سن، بستگی به وضعیت قلب و شرایط زندگی فرد بیمار نیز دارد.

شفاآنلاین>سلامت>کتایون نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: امروز پنجاهمین سالگرد اولین پیوند قلب در جهان توسط دکتر بارنار در آفریقای جنوبی است. دکتر بارنار قلب یک جوان 25 ساله مبتلا به مرگ مغزی را به یک آقای 54 ساله پیوند زد.

 به گزارش شفاآنلاین:وی افزود: با وجود اینکه در آن زمان، داروهای کنترل کننده ایمنیِ بعد از عمل پیوند ساخته نشده بود اما بیمار 18 روز زنده ماند و یک ماه بعد هم یک پیوند دیگر زد و بیمار دو سال زنده ماند.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، موفقیت یک ساله‌ی پیوند قلب در دنیا را بین 85 تا 90 درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حدود 10 مرکز پیوند قلب در شهرهای مختلف ایران وجود دارد که پیوند قلب را با موفقیت انجام می‌دهند.

نجفی زاده متذکرشد: بر خلاف تبلیغات کاذبی که می‌شود به هیچ عنوان یک فرد زنده نمی‌تواند قلب خود را اهدا کند و اهدای قلب از فرد مرده و یا کسی که ایست قلبی کرده با کیفیت پایینی است و بهترین حالت اهدا، از فردِ دچار مرگ مغزی است.

وی همکاری به موقع خانواده فرد مبتلا به مرگ مغزی را در اهدای عضو بسیار موثر دانست و تأکید کرد: اگر تبلیغات منفی انجام نشده باشد و مرگ مغزی با کما اشتباه گرفته نشود خانواده بیمار می‌تواند به موقع تصمیم بگیرد و زندگی بخش بیماران نیازمند به پیوند باشد.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان بالاترین سنی که می‌توان اهدای قلب را انجام داد 55 سال اعلام کرد و در عین حال متذکر شد: اهدای قلب جدا از مسئله سن، بستگی به وضعیت قلب و شرایط زندگی فرد بیمار نیز دارد.

 نجفی زاده با بیان اینکه رضایت خانواده‌ها از اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی از 5 درصد به 70 درصد رسیده گفت: اگر برای هر یک از ما چنین اتفاقی بیفتد و رضایت خود را از قبل اعلام نکرده باشیم احتمال رضایت خانواده 48 درصد است اما اگر کارت اهدای عضو گرفته باشیم و رضایت خود را هم به خانواده اعلام کرده باشیم در صورت مرگ مغزی، اهدای عضو قطعی است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان یادآورشد: افرادی که علاقمند به اهدای عضو پس از مرگ مغزی هستند می‌توانند کد ملی خود را به شماره 3432 پیامک کنند و کارت عضو خود را بگیرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: