کد خبر: ۳۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 24
متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین: داشتن روابط جنسی مطلوب برای حفظ ،استحکام و تداوم زندگی نقش کلیدی ایفا می کند، حال آن که گاهی اوقات در صورت بروز اختلالات جنسی برخی از زوجین از بیان و حتی درمان آن واهمه دارند که یکی از این مشکلات اختلالات نعوظ است.

دکتر آتوسا شاداب- متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار- در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار داشت: به عدم سفت شدن آلت در حد داشتن یک دخول موفق اختلال نعوظ گفته می شود.

وی تأکید کرد: به علت خجالت و حیا؛ بد دانستن و حاشا کردن برخی ازمردان نسبت به اختلالات نعوظ، آمار دقیقی از تعداد آنان در دست نیست.

وی افزود: اختلالات ارگانیک نعوظ شامل اختلال عروقی( قلب و عروق- مربوط به عروق خود آلت تناسلی یا هر دو)- اختلالات عصبی، هورمونی و آناتومیک می شود.

وی ادامه داد: اختلالات روانی که فرد به علت روان پریشی عمومی برانگیختگی پیدا نمی کند؛ همچنین افزایش سن و وجود بیماری های مزمن نظیر نارسایی های کبد، کلیه، قلب و رماتیسمال طولانی مدت نیز موجب بروز اختلال جنسی نعوظ در مردان می شود.

عضو انجمن ارولوژی ایران و اروپا در خصوص اختلالات روانی دراین زمینه تأکید کرد: در برخی مواقع علل بروز آن وابسته به طرف جنسی است، یعنی فرد نسبت به اطرافیان برانگیختگی جنسی دارد اما به طرف جنسی برای نمونه همسرش احساس جنسی ندارد.

وی افزود: همچنین فرد از بدن خودش نارضایتی دارد یعنی آلت تناسلی خود را برای برقراری روابط جنسی مطلوب نمی داند.

شاداب، موانع فکری را از دسته دیگر اختلالات روانی دانست و تصریح کرد: در واقع موانع فکری فرد برای انجام فعالیت جنسی، موجب اختلال نعوظ می شود.

به گفته وی فرد دچار مشکل جنسی نظیر انزال زودرس، با از دست دادن تمایل جنسی و یا با ترس از شروع یک رابطه جنسی نا مطلوب ونعوظ ناموفق دچار اختلال نعوظ می شود.

وی استرس هاس روانی را عامل دیگر بروز اختلالات نعوظ برشمرد و گفت: به طور معمول ابتلا به این اختلال در افراد دچار افسردگی، توهم و هذیان، استرس هاس خیلی شدید، مرگ طرف جنسی یا یکی از عزیزان و... قابل مشاهده است.

وی توصیه کرد: برقراری روابط جنسی و رضایتمنداز ارکان اصلی زندگی خانواده ها محسوب می شوند و زوج دارای مشکل در این زمینه حتمأ باید به پزشک مراجعه نمایند تا با بهترین درمان مانع فروپاشی کانون گرم خانواده شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: