کد خبر: ۳۱۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 06
یک مطالعه جدید نشان می دهد که مادران باردار می توانند با خیال راحت از داروی Paxlovid برای پیشگیری از شدیدشدن عفونت کووید۱۹ خود استفاده کنند.
شفاآنلاین>سلامت>یک مطالعه جدید نشان می دهد که مادران باردار می توانند با خیال راحت از داروی Paxlovid برای پیشگیری از شدیدشدن عفونت کووید۱۹ خود استفاده کنند.

 به گزارش شفاآنلاین:طبق گزارش محققان، تقریباً همه افراد در یک گروه ۴۷ نفره از زنان باردار که برایشان Paxlovid تجویز شده بود، دارو به هیچ وجه در بارداری آنها تداخل نداشت.

دکتر «ویلیام گارنو»، محقق ارشد از دانشگاه جان هاپکینز، گفت: «بر اساس نتایج، ما احساس می‌کنیم که نفع مادر و جنین در حال رشد از پیشگیری از ابتلاء به کووید شدید با درمان از طریق پاکسلووید بیشتر است.»

آزمایش‌های بالینی قبلی نشان داده‌اند که Paxlovid خطر ابتلاء به بیماری شدید و مرگ را تا ۸۹ درصد در افراد آلوده به کووید کاهش می‌دهد.

بر اساس این داده‌ها، سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز استفاده اضطراری از Paxlovid را در دسامبر ۲۰۲۱ برای استفاده در بزرگسالان و کودکان ۱۲ سال یا بالاتر اعطا کرد.

Paxlovid متشکل از دو دارو است: داروی ضد ویروسی nirmatrelvir، که آنزیم کلیدی را که ویروس کرونا برای تکثیر نیاز دارد، مهار می‌کند و ritronavir، دارویی که عملکرد nirmatrelvir را تقویت می‌کند.

برای مطالعه جدید، محققان ۴۷ شرکت‌کننده از بیش از ۳۴۰۰ زن باردار تحت درمان را انتخاب کردند که بین ۱۵ مارس تا ۲۰ آگوست ۲۰۲۲ مبتلا به کووید ۱۹ خفیف تا متوسط تشخیص داده شده بودند.

همه زنان درمان با Paxlovid را یک روز پس از شروع علائم کووید شروع کردند. میانگین سنی آنها ۳۴ سال و به طور متوسط ۲۸ هفته از بارداری شأن گذشته بود.

به گفته محققان، از این زنان، ۹۶ درصد دوره درمانی Paxlovid خود را به خوبی تحمل کردند. ۱۲ زایمان به روش سزارین انجام شد، که ۹ مورد از قبل برنامه ریزی شده بود و ارتباطی با درمان آنها نداشت.

بارداری از جمله شرایطی است که افراد را در معرض خطر بالای ابتلاء به کووید شدید قرار می‌دهد، و به همین دلیل یک عامل خطر است که تجویز Paxlovid را توجیه می‌کند.
برچسب ها: زنان باردار ، ایمن ، کووید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: