کد خبر: ۳۱۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 05
>عضو شورای عالی نظام پرستاری، نسبت به نحوه محاسبه و پرداخت کارانه پرستاران در بخش های مختلف، انتقاد کرد.
شفاآنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پرستاری، نسبت به نحوه محاسبه و پرداخت کارانه پرستاران در بخش های مختلف، انتقاد کرد.

 به گزارش شفاآنلاین: حسین متعارفی اظهار داشت: در رابطه با تعرفه گذاری خدمات پرستاری چند ایراد و مشکل وجود دارد، یکی اینکه سهمی که برای هر کدام از بخش‌ها در نظر گرفته شده مبهم است. به عنوان مثال برای فوریت‌های پزشکی سه درصد در نظر گرفتند که این سه درصد مبلغ بسیار ناچیزی است؛ همچنین سهم آموزشی را دو درصد در نظر گرفتند که این دو درصد معلوم نیست که چگونه داده می‌شود و به کدام بخش از آموزش پرداخت خواهد شد؛ آیا به دانشکده پرستاری داده خواهد شد یا به بیمارستان‌ها و در آنجا برای آموزش استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این زمینه قانون گذار به طور دقیق مشخص نکرده که متولی این مسئله چه کسی است و به چه کسانی این مبلغ پرداخت می‌شود. همچنین در خصوص سهم چهار درصدی سایر کارکنان باید کمیته‌ای تشکیل شود و مشخص کنند که به کدام کارکنان این پرداختی انجام خواهد شد؛ این مسائل قطعاً دچار تفسیر به رأی خواهد و زمینه ساز یکسری اختلاف‌نظرها خواهد شد.

متعارفی خاطرنشان کرد: حتی مبلغی هم که اختصاص داده شده خیلی قابل توجه نیست و کمتر از حداقل‌هایی بوده که ما انتظار داشتیم و امیدواریم که این پرداخت‌ها اصلاح شود.

وی همچنین نسبت به عملکرد سازمان‌های بیمه‌گر در قبال پرداخت تعرفه‌های پرستاری ابراز نگرانی کرد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه حقوق پرستاران با توجه به شرایط اقتصادی موجود، ناکافی است، یادآور شد: مزایایی که به پرستاران داده می‌شود، ناچیز است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: